YTE Ana Sayfa   /  YTE Faaliyetler

YTE

Faaliyetlerimiz

TÜBİTAK BİLGEM YTE kamu kurum ve kuruluşlarının dijital dönüşüm ihtiyaçlarını tanımlayarak dijital stratejilerini belirlemekte ve dijital dönüşüm yol haritaları ile planlanan Ar-Ge odaklı yazılım çözümlerini yeni teknoloji ve yenilikçi yaklaşımları dikkate alarak geliştirmektedir. Bu sayede dijital olgunluk gelişimine katkı sunmaktadır.

Eğitimlerimiz

Kamu kurumlarına yazılım teknolojileri alanında eğitimler verilebilmektedir. 

Staj Programımız

TÜBİTAK BİLGEM YTE, her yıl yenilikçi yaklaşımlar ve teknolojiler ışığında güncellediği stajyer eğitim programıyla yazılım teknolojileri alanında sahip olduğu bilgi ve tecrübesini stajyerlerle paylaşmaktadır.
blank

TÜBİTAK BİLGEM Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (YTE) Yaz Staj Programı 2023 yılında da başarıyla gerçekleştirildi.

Bootcamp Programı çerçevesinde “Yazılım Geliştirme” ve “Dijital Dönüşüm Analiz ve Çözüm Planlama” adı altında iki ayrı eğitim programı uygulandı. Program süresince stajyerlere atanan mentörler, Bootcamp süresinde hem ödev hem dersler konusunda destek oldu. Takım şeklinde yapılan ve Bootcamp’e özgü geliştirilen proje ödevi sayesinde stajyerler iş hayatına dair tecrübe edinme fırsatı buldu. Ayrıca, Enstitü tarafından düzenlenen BİLGEM Gebze Kampüs Gezisi ile stajyerlere BİLGEM’i yakından tanıma imkânı sunuldu.

TÜBİTAK Başkanı Hasan Mandal da stajyer öğrenciler ile bir araya gelerek öğrencilere TÜBİTAK’ı tanıtıcı bir konuşma gerçekleştirdi. Ayrıca, stajyer öğrencilerimize TÜBİTAK Girişimcilik Destek Programı (BİGG) hakkında da bilgilendirmelerde bulundu. Konuşmanın ardından onlardan gelen soruları yanıtladı.

Programa çoğunluğu Yazılım Geliştirme ve Dijital Dönüşüm alanlarında olmak üzere 50’nin üzerinde stajyer katılım sağladı ve Enstitü tarafından verilen 100 saatlik eğitimi tamamladı.

yte-bootcamp

BİLGEM Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsü Staj Programı iki dönem içerisinde başarıyla gerçekleştirildi.

Bootcamp Programı çerçevesinde Yazılım Geliştirme ve Dijital Dönüşüm adı altında iki ayrı eğitim programı uygulandı. Program süresince mentörler stajyerlere her konuda destek oldu. Her bir stajyer yaptığı ödevleri diğer stajyerlere, mentörlere ve yöneticilere sunma imkânı buldu. Ayrıca, Enstitü tarafından düzenlenen BİLGEM Gebze Kampüs Gezisi ile stajyerlere BİLGEM’i yakından tanıma imkânı sunuldu.

Programa her iki dönemde toplam 32 stajyer katılım sağladı ve Enstitü tarafından verilen 234 saatlik eğitimi tamamladı. YTE Bootcamp Programı kapsamında Enstitü personeli toplam 21 eğitmen ve 25 mentör görev aldı. Eğitim memnuniyet anketi sonucu ise % 95,3 oldu.

Programa yönelik hazırlanan videoyu buraya tıklayarak izleyebilirsiniz.

staj

TÜBİTAK BİLGEM YTE’de yaz stajını yapan öğrencilere yönelik iki dönem hâlinde düzenlenen çevrim içi eğitim programı kapsamında alanında uzman, YTE personeli tarafından stajyerlere bilgi ve tecrübe aktarımı yapılarak onları iş hayatına hazırlamak amaçlanmıştır. Verilen eğitim ve proje ödevleri ile stajyerlerin iş hayatına daha hazır hâle gelmesi yönünde yetkinlikler kazandırılmıştır. Yazılım Geliştirme Uzmanlığı ve Dijital Dönüşüm Uzmanlığı olmak üzere iki ayrı başlıkta gerçekleşen eğitim programının genel memnuniyet ortalaması % 95,18’dir.

Etkinliklerimiz

TÜBİTAK BİLGEM YTE gerçekleştirdiği çalışma alanlarında edindiği bilgi birikimini ekosistemdeki paydaşlara sunmaya yönelik etkinlikler düzenlemektedir.
mikroservis

Türkiye’de ilk kez düzenlenen ve kamu, özel sektör, üniversiteler, yerel yönetimler ve yurt dışından katılımcıların yoğun ilgisi ile gerçekleştirilen konferans, 800’den fazla katılımcısı ile geniş bir katılımcı kitlesine ulaşmayı başardı.

TÜBİTAK BİLGEM YTE Müdürü Cemil SAĞIROĞLU ve TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan MANDAL’ın açılış konuşmalarıyla başlayan konferansta Mikroservisler hakkında yurt dışından gelen, alanında uzman kişiler ile YTE uzmanlarının bilgi ve tecrübelerini aktardığı teknik sunumlar gerçekleştirildi. TÜBİTAK BİLGEM YTE Müdürü Cemil SAĞIROĞLU, YTE’nin Mikroservisler alanında edindiği tecrübeler ve YTE’nin geliştirdiği Mikroservis Tabanlı Geliştirme Platformu hakkında bilgi verdi. TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan MANDAL, Mikroservislerin dünyadaki gelişimine ve oluşturduğu pazarın büyüklüğüne değinerek TÜBİTAK’ın önümüzdeki dönemde sunacağı desteklerin bu alanda yapılacak araştırmaları da kapsayacağına vurgu yaptı.

postgre

TÜBİTAK BİLGEM Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (YTE) tarafından düzenlenen PostgreSQL Konferansı 24 Ocak 2019 tarihinde BTK (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) konferans salonunda gerçekleştirildi.

Tüm sektörlerden katılımcıların yoğun ilgisi ile gerçekleştirilen konferans 700’den fazla katılımcısı ile bu alanda gerçekleşen konferanslar arasında en geniş katılımcı kitlesine ulaşmayı başardı.

TÜBİTAK BİLGEM YTE Enstitü Müdürü Cemil Sağıroğlu, BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan ve Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır’ın açılış konuşmalarıyla başlayan konferansta PostgreSQL hakkında teknik sunumlar gerçekleştirildi. 

TÜBİTAK BİLGEM YTE Enstitü Müdürü Cemil Sağıroğlu açık kaynak teknolojiler içerisinde veri yönetim teknolojilerinin ülkemiz için ekonomik ve ulusal güvenlik açısından farklı bir öneme sahip olduğunu belirtti.  Bu bağlamda açık kaynak veri yönetim teknolojilerinin kullanımının artması ile ticari ürün lisanslarına ayrılan kaynakların azalmasının, millî servetin yurt içinde katma değeri yüksek olan hizmetlerde kullanılmasını sağlayacağını belirtti. Bu doğrultuda ana hedefin; 40 yılı aşkın geçmişi ile ilk açık kaynak projelerden olan, dünyanın en gelişmiş açık kaynak kodlu veri tabanı PostgreSQL’in yaygınlaştırılması olduğunu ifade etti. Yapılan çalışmalarda “Ekosistem” oluşturulmasına yönelik 3 odaklı “Rehberlik Yap ve Uzmanlık Geliştir”, “Destekle ve Etkinleştir” ve “Yenilik Getir ve Katkı Sağla” anlayışına sahip bir yaklaşım ortaya koyduklarını bildirdi. Ayrıca, YTE olarak 2018 yılı içinde PostgreSQL’in yaygınlaştırılmasına yönelik gerçekleştirilen faaliyetler ve 2019 yılı ve sonrasında yapılacak çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, Millî Teknoloji Hamlesi’nde önemli role sahip olan açık kaynak kullanımının teşvik edilmesi ve desteklenmesi ile ilgili açılımlara değindi. Bu alanda ülkemizdeki uzman insan kaynağı sayısında ve niteliğinde gelişme göstermemiz gerekliliğini vurguladı.  Hazine ve Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü ve YTE iş birliği ile geliştirilen Devlet Muhasebe Sistemi’nde yer alan PostgreSQL kullanımındaki başarıya değinerek kamuda açık kaynak kullanımı politikasının yaygınlaşması konusunda teşvik ve desteğini iletti.

Kamudaki başarılı uygulamalardan Devlet Muhasebe Sistemi ve Defter Beyan Sistemi’nde yer alan PostgreSQL kullanımındaki  katkılarından dolayı Muhasebat Genel Müdürü Ertan Erüz’e ve Gelir İdaresi Başkan Yardımcısı Semi Okumuş’a plaket takdim edildi.

Konferans ile ilgili detaylı bilgi ve konuşmacıların sunumlarına ulaşmak için tıklayınız.

blank

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Başkanı Prof. Dr. Arif Ergin, Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi (BİLGEM) Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsünün (YTE) yazılım geliştirme konusundaki başarısının, CMMI Enstitüsünün sertifikalı denetçisi tarafından belgelendiğini bildirdi.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunda (BTK), TÜBİTAK BİLGEM YTE tarafından düzenlenen, “Yazılımda Yüksek Olgunluk” etkinliğine katılan Prof. Ergin, Amerikan Savunma Bakanlığının talebiyle Carnegie Mellon Üniversitesi Yazılım Mühendisliği Enstitüsünce 1986 yılında geliştirilen “Entegre Yetenek Olgunluk Modeli”nin (CMMI); kuruluşların yazılım planlama, geliştirme, yapılandırma süreçlerini değerlendirdiğini, CMMI’ın, bu modelle kurumların olgunluk seviyesini ölçtüğünü anlattı.
Prof. Ergin, kamunun yaptığı yazılım tedarik projelerinde dünya çapında başarısızlık miktarının % 60’ların üzerinde olduğuna dikkati çekerek “Yani 10 kamu kurumundan yaklaşık 6’sı bu işi başaramayacak ve kaynakları israf edecek. Türkiye’de ise bu rakam % 76” diye konuştu. 

Dünyada CMMI 5 Sertifikası'na Sahip 500 Kuruluş Var

Dünyada 500 kurum ve kuruluşta CMMI 5 Sertifikası bulunduğunu belirten Prof. Ergin, özel sektörden ziyade kamunun bu sertifikaya sahip olmasının çok daha önemli olduğunu vurguladı. BİLGEM YTE’nin yazılım geliştirme konusundaki başarısının, CMMI Seviye 5 olarak derecelendirildiğini bildiren Prof. Ergin, bu bilinç ve gayretle çalışarak söz konusu belgenin Türkiye’ye güç katmasını temenni ettiklerini dile getirdi. Prof. Ergin, kamunun CMMI 5’i almasının, özel sektöre de örnek olacağını aktararak söz konusu sertifikanın TÜBİTAK BİLGEM YTE çalışanlarına ekstra sorumluluk getireceğini de kaydetti.
TÜBİTAK BİLGEM YTE Müdürü Cemil Sağıroğlu da dijital ekosistemde yüksek olgunluk seviyesinin ve rehberliğin önemine değinen bir konuşma yaptı. TÜBİTAK’ın bu alanda öncü ve rehber rolüne değinen Sağıroğlu, rehberlik mekanizması oluşturma amacına yönelik Dijital Akademi kurma kararını paylaştı.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Faruk Şekerci’nin de katıldığı etkinlikte BTK Başkanı Ömer Fatih Sayan, BİLGEM Başkanı Prof. Dr. Hacı Ali Mantar’a CMMI 5 Sertifikası’nı takdim etti ve Siber Güvenlik’teki en son gelişmeleri içeren bir konuşma yaptı.

CMMI Modeli 101 Ülkede Kullanılıyor

İnsan, süreç ve teknoloji alanlarında en iyi uygulamaların ilerlemesi için dünyada liderlik yapan CMMI değerlendirmesi, CMMI Enstitüsünün sertifikalı denetçileri başkanlığında yapılıyor ve kuruluşlara 1’den 5’e kadar derece veriliyor.
Dünyada sayılı kurumların sahip olduğu 5. Seviye, yazılım geliştirme konusunda kuruluşun en üst seviyede olduğunu gösteriyor. ABD’de birçok askerî ve kamu projelerinde yüklenicilerin, CMMI Modeli’ne göre derecelendirilmesi ve en az Seviye 3 olması gerekiyor. CMMI Modeli, 101 ülkede kullanılıyor.

dijital-olgunlu

Dijital Olgunluk Modeli Ve Rehberliği Projesi Tanıtım Etkinliği, 19 Ocak 2017 Perşembe günü TÜBİTAK BİLGEM Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (YTE) tarafından The Green Park Hotel Ankara’da gerçekleştirilmiştir. TÜBİTAK Başkanı Sayın Prof. Dr. Ahmet Arif ERGİN’in açılış konuşmasını yaptığı toplantıda;

  • Güney Kore Uluslararası e-Devlet Bölümü Başkanı Sayın Ki Byoung KIM tarafından “Güney Kore’nin Dijital Devlet Olgunluğu Deneyimi,”
  • TÜBİTAK BİLGEM YTE Proje Yöneticisi Sayın Nuriye ÜNLÜ tarafından “Dijital Olgunluk Modeli ve Rehberliği Projesi,”
  • Sayın Prof. Dr. Ho Yeol KWON tarafından “Güney Kore Dijital Devlet Olgunluğu için Rehberlik” çalışması hakkında bilgi paylaşılmıştır.

Etkinliğe, Türkiye e-Devlet ekosistemi paydaşları arasında yer alan kamu kurumları, özel sektör, üniversite ve STK temsilcileri tarafından katılım sağlanmıştır.

Program da yer alan sunumlar:

Etkinlik ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.

TÜBİTAK BİLGEM YTE (Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsü) tarafından düzenlenen “Dijital Devlet ve Kurumsal Mimari” konulu etkinlik 31 Mayıs 2016 tarihinde Ankara’da gerçekleştirildi. Etkinlik kamu sektöründe “Dijital Devlet ve Kurumsal Mimari” konusunda düzenlenen ilk etkinlik olma özelliği ile kamu kurumlarından ve özel sektörden birçok yöneticiyi ve akademisyeni bir araya getirdi.

Dijital Devlet ve Dijital Dönüşüm alanında YTE tarafından gerçekleştirilen etkinlikler serisi, düzenlenecek yeni etkinliklerle gelecek aylarda devam edecektir.

Etkinlik konuşmacıları ve sunumları şu şekildedir:

blank

Turan Bahattin ÖZEN

YTE Dijital Mimari Bölüm Yöneticisi

“Dijital Dönüşüm ve Kurumsal Mimari” isimli sunumuna ulaşmak için tıklayınız.

abdallahkadi-03

Abdallah El Kadi

CEO, Archinnova

“Enabling Public Value in the Age of the Customer” isimli sunumuna ulaşmak için tıklayınız.

jarikella-04

Jari Kallela

Maliye Bakanlığı, Finlandiya

“National Reference Architecture for Digital Services” isimli sunumuna ulaşmak için tıklayınız.

blank

Risto Hinno

Danışman, Ekonomik İşler ve İletişim Bakanlığı, Estonya

“Estonian Enterprise Architecture Experience” isimli sunumuna ulaşmak için tıklayınız.

kamis

Kamu İnternet Siteleri Rehberi (KAMİS) Projesi, TÜBİTAKBİLGEM Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (YTE) ve Kalkınma Bakanlığı tarafından hayata geçirilmiştir. Proje ile kamu internet sitelerinin kullanılabilirlik ve erişilebilirlik standartlarına uygun hâle getirilmesi için rehberlik edilmesi, kullanılabilirlik ve erişilebilirlik hakkında ulusal farkındalık oluşturulması hedeflenmektedir

KAMİS Projesi’nin tanıtımının yapılması ve proje kapsamında geliştirilen rehbere yönelik paydaşlarla bilgi paylaşımında bulunulması amacıyla kamu ve özel sektör bilgi işlem çalışanlarının ve akademisyenlerin katılımıyla 25 Aralık 2014 Perşembe günü Kamu İnternet Siteleri Kullanılabilirlik Çalıştayı gerçekleştirilmiştir. Çalıştayda, Türkiye’deki kamu internet sitelerinin kullanılabilirliklerinin önemi özellikle vurgulanmış ve kamu internet sitelerinin kullanılabilirliklerinin sertifikalandırma süreçleri detaylı olarak anlatılarak katılımcıların soruları cevaplanmıştır.

Proje kapsamında tüm kamu kurumlarına destek olmak için tasarlanan “KAMİS Bilgilendirme Portali” ise Aralık 2014 tarihinde kullanıma açılmıştır. Proje kapsamında hazırlanan rehber dokümanın, görsellerin, bilgilendirme dokümanlarının ve tanıtıcı materyallerin yer aldığı ve yürütülen çalışmalar hakkında paydaşların haberdar edildiği KAMİS Bilgilendirme Portalı’na www.kamis.gov.tr adresinden ulaşılabilmektedir.

acik-devlet

Başbakanlık ve TÜBİTAK-BİLGEM-YTE (Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsü)  iş birliği ile 20 Mart 2013 tarihinde “Kamu Yönetiminde Gelişen Trendler: Açık Devlet ve Açık Veri” konulu panel TÜBİTAK Başkanlık Binası Feza Gürsey Konferans salonunda düzenlenmiştir.

Başbakanlık İdareyi Geliştirme Başkanlığı desteği ile gerçekleştirilen panele Kamu Kurumlarından Strateji Geliştirme ve Bilgi İşlem Daire Başkanları ve uzmanları düzeyinde 121 kişilik katılım sağlanmıştır.

Başbakanlık Teftiş Kurulu Başkanı, Başbakanlık e-Devlet Danışma Grubu Başkanı, TÜBİTAK BİLGEM YTE Enstitü Müdürü, Başbakanlık Teftiş Kurulu Başmüfettişi, Kalkınma Bakanlığı Bilgi Toplumu Dairesi Başkanı, Başbakanlık Teftiş Kurulu Müfettişi ve TÜBİTAK BİLGEM YTE e-Dönüşüm uzmanları, konuşmaları ve sunumları ile katkı sağlamışlardır.

Amerika Birleşik Devletleri Yönetim ve Bütçe Ofisinden Hükümet Bilgi Teknolojileri Uzmanı ile Portföy Yöneticisi video konferans aracılığı ile panele katkıda bulunmuşlardır.

Panelde Açık Devlet ve Açık Veri kavramları konularında bilgi paylaşılmış, Açık Devlet ve Açık Veri konularında Türkiye’nin ve ABD’nin deneyimlerine yer verilmiştir.

Panel programına, panelde yer alan sunumlara, videolara, resimlere ve katılımcı listesine aşağıdaki bağlantılardan erişebilirsiniz.

Panel Programı
  • “Açık Devlet Açık Veri Sunumu”

Araştırmacı, TÜBİTAK BİLGEM YTE

  • “Açık Veri ve OGP Sunumu”

Başbakanlık Başmüfettişi, Başbakanlık Teftiş Kurulu

  • “Yolsuzlukla Mücadele Strateji Planı Sunumu”

Başbakanlık Müfettişi, Başbakanlık Teftiş Kurulu

  • “Bilgi Toplumu Stratejisi ve Kamu Bilgisinin Paylaşımı Sunumu”

Bilgi Toplumu Dairesi Başkanı, Kalkınma Bakanlığı

  • “Yolsuzlukla Mücadele Strateji Planı Bilgi Notu1”

Başbakanlık Teftiş Kurulu Başkanlığı

  • “Yolsuzlukla Mücadele Strateji Planı Bilgi Notu 2”

Başbakanlık Teftiş Kurulu Başkanlığı

  • “Creating Effective Cloud Computing Contracts for the Federal Government”

Chief Acquisition Officers Council-CIO Council

  • “Digital Government: Building A 21st Century Platform To Better Serve The American People”

The White House, Washington

  • “Federal Cloud Computing Strategy”

U.S. Chief Information Officer, The White House, Washington

blank

Başbakanlık ve TÜBİTAK BİLGEM YTE iş birliği ile 2 Ekim 2013 Çarşamba günü, TÜBİTAK Başkanlık Feza Gürsey Salonu’nda “e-Devlet Projelerinde Başarı Etkenleri: Dönüşüm Odaklı Proje Yönetimi” konulu panel gerçekleştirilmiştir.

Panel açılışına Başbakanlık Müsteşar Yardımcısı katılım sağlamıştır. Yapılan açılış konuşmasında;

  • Devletin sunduğu hizmetlerin envanterinin bulunmasının önemi,
  • Devlet hizmetlerinde mükerrerlik ve gereksiz süreçlerin devlete ve vatandaşa getirdiği yük,
  • yapılan projelerde kurumlar arası entegrasyonun önemi ve bunun getirdiği tasarruflar,

gibi başlıklara değinmiştir.

Başarısızlığa sebep olan etkenlerin ele alınması ve başarılı kurum tecrübelerinin panel formatında paylaşılması şeklinde ikiye ayrılmış olan programa, tecrübelerini aktarmak üzere Maliye Bakanlığı (Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi), İçişleri Bakanlığı (e-İçişleri Projesi), Adalet Bakanlığı (Ulusal Yargı Ağı Sistemi) ve Kamu İhale Kurumundan (Elektronik Kamu Alımları Platformu) ilgili daire başkanları panelist olarak katılım sağlamıştır.

Gerçekleştirilen sunumlarda, kurumun gerçekleştirdiği başarılı e-Devlet Projesi’nde öngörülen ve yaşanan sorunlar, bunlara karşılık geliştirilen çözüm yöntemleri ve öğrenilen dersler üzerine odaklanılmıştır. Panelistler, proje süreci boyunca, deneyimlerine dayanarak aşağıdaki konuların önemine temas etmişlerdir:

  • e-Devlet Projelerinin teknik boyutundan çok, insani boyutunun dikkate alınması,
  • Mevzuat düzenlemelerinin zamanında başlatılması,
  • e-Devlet projelerinde liderlik ve üst yönetim sahiplenmesi,
  • Projeyi benimseyen ve sahiplenen bir proje ekibinin bulunması,
  • Proje paydaşlarını sürece dâhil etmenin önemi,
  • Kurum personeli motivasyonunu sağlamak üzere düzenlenen çeşitli etkinliklerin başarıya etkisi.

Tüm kamu kurum ve kuruluşlarının Strateji Geliştirme Daire Başkanları ve Bilgi İşlem Daire Başkanlarının davet edildiği çalışmaya, genel müdür, kurum başkan yardımcısı, enstitü müdürü ve daire başkanı seviyesinde 160 kişinin üzerinde üst düzey yönetici katılım sağlamıştır.

TÜBİTAK-BİLGEM-YTE (Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsü) tarafından düzenlenen “Dijital Devlet ve Kurumsal Mimari” konulu etkinlik 31 Mayıs 2016 tarihinde Ankara’da gerçekleştirildi. Etkinlik kamu sektöründe “Dijital Devlet ve Kurumsal Mimari” konulu düzenlenen ilk etkinlik olma özelliği ile kamu kurumlarından ve özel sektörden birçok yöneticiyi ve akademisyeni bir araya getirdi.

Dijital Devlet ve Dijital Dönüşüm alanında Enstitümüz tarafından gerçekleştirilecek etkinlikler serisine önümüzdeki aylarda düzenlenecek yeni etkinliklerle devam edilecektir.

Etkinlik konuşmacıları ve sunumları aşağıda yer almaktadır:

blank

Turan Bahattin ÖZEN

YTE Dijital Mimari Bölüm Yöneticisi

“Dijital Dönüşüm ve Kurumsal Mimari” isimli sunumuna ulaşmak için tıklayınız.

abdallahkadi-03

Abdallah El Kadi

CEO, Archinnova

“Enabling Public Value in the Age of the Customer” isimli sunumuna ulaşmak için tıklayınız.

jarikella-04

Jari Kallela

Ministry of Finance, Finland

“National Reference Architecture for Digital Services” isimli sunumuna ulaşmak için tıklayınız.

blank

Risto Hinno

Advisor, Ministry of Economic Affairs and Communications, Estonia

“Estonian Enterprise Architecture Experience” isimli sunumuna ulaşmak için tıklayınız.

blank

TÜBİTAK BİLGEM Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (YTE) Yaz Staj Programı 2023 yılında da başarıyla gerçekleştirildi.

Bootcamp Programı çerçevesinde “Yazılım Geliştirme” ve “Dijital Dönüşüm Analiz ve Çözüm Planlama” adı altında iki ayrı eğitim programı uygulandı. Program süresince stajyerlere atanan mentörler, Bootcamp süresinde hem ödev hem dersler konusunda destek oldu. Takım şeklinde yapılan ve Bootcamp’e özgü geliştirilen proje ödevi sayesinde stajyerler iş hayatına dair tecrübe edinme fırsatı buldu. Ayrıca, Enstitü tarafından düzenlenen BİLGEM Gebze Kampüs Gezisi ile stajyerlere BİLGEM’i yakından tanıma imkânı sunuldu.

TÜBİTAK Başkanı Hasan Mandal da stajyer öğrenciler ile bir araya gelerek öğrencilere TÜBİTAK’ı tanıtıcı bir konuşma gerçekleştirdi. Ayrıca, stajyer öğrencilerimize TÜBİTAK Girişimcilik Destek Programı (BİGG) hakkında da bilgilendirmelerde bulundu. Konuşmanın ardından onlardan gelen soruları yanıtladı.

Programa çoğunluğu Yazılım Geliştirme ve Dijital Dönüşüm alanlarında olmak üzere 50’nin üzerinde stajyer katılım sağladı ve Enstitü tarafından verilen 100 saatlik eğitimi tamamladı.

staj

TÜBİTAK BİLGEM YTE’de yaz stajını yapan öğrencilere yönelik iki dönem hâlinde düzenlenen çevrim içi eğitim programı kapsamında alanında uzman, YTE personeli tarafından stajyerlere bilgi ve tecrübe aktarımı yapılarak onları iş hayatına hazırlamak amaçlanmıştır. Verilen eğitim ve proje ödevleri ile stajyerlerin iş hayatına daha hazır hâle gelmesi yönünde yetkinlikler kazandırılmıştır. Yazılım Geliştirme Uzmanlığı ve Dijital Dönüşüm Uzmanlığı olmak üzere iki ayrı başlıkta gerçekleşen eğitim programının genel memnuniyet ortalaması % 95,18’dir.

mikroservis

Türkiye’de ilk kez düzenlenen ve kamu, özel sektör, üniversiteler, yerel yönetimler ve yurt dışından katılımcıların yoğun ilgisi ile gerçekleştirilen konferans, 800’den fazla katılımcısı ile geniş bir katılımcı kitlesine ulaşmayı başardı.

TÜBİTAK BİLGEM YTE Müdürü Cemil SAĞIROĞLU ve TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan MANDAL’ın açılış konuşmalarıyla başlayan konferansta Mikroservisler hakkında yurt dışından gelen, alanında uzman kişiler ile YTE uzmanlarının bilgi ve tecrübelerini aktardığı teknik sunumlar gerçekleştirildi. TÜBİTAK BİLGEM YTE Müdürü Cemil SAĞIROĞLU, YTE’nin Mikroservisler alanında edindiği tecrübeler ve YTE’nin geliştirdiği Mikroservis Tabanlı Geliştirme Platformu hakkında bilgi verdi. TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan MANDAL, Mikroservislerin dünyadaki gelişimine ve oluşturduğu pazarın büyüklüğüne değinerek TÜBİTAK’ın önümüzdeki dönemde sunacağı desteklerin bu alanda yapılacak araştırmaları da kapsayacağına vurgu yaptı. 

postgre

TÜBİTAK BİLGEM Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (YTE) tarafından düzenlenen PostgreSQL Konferansı 24 Ocak 2019 tarihinde BTK (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) konferans salonunda gerçekleştirildi.

Tüm sektörlerden katılımcıların yoğun ilgisi ile gerçekleştirilen konferans 700’den fazla katılımcısı ile bu alanda gerçekleşen konferanslar arasında en geniş katılımcı kitlesine ulaşmayı başardı.
 
TÜBİTAK BİLGEM YTE Enstitü Müdürü Cemil Sağıroğlu, BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan ve Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır’ın açılış konuşmalarıyla başlayan konferansta PostgreSQL hakkında teknik sunumlar gerçekleştirildi. 
 
TÜBİTAK BİLGEM YTE Enstitü Müdürü Cemil Sağıroğlu açık kaynak teknolojiler içerisinde veri yönetim teknolojilerinin ülkemiz için ekonomik ve ulusal güvenlik açısından farklı bir öneme sahip olduğunu belirtti.  Bu bağlamda açık kaynak veri yönetim teknolojilerinin kullanımının artması ile ticari ürün lisanslarına ayrılan kaynakların azalmasının, millî servetin yurt içinde katma değeri yüksek olan hizmetlerde kullanılmasını sağlayacağını belirtti. Bu doğrultuda ana hedefin; 40 yılı aşkın geçmişi ile ilk açık kaynak projelerden olan, dünyanın en gelişmiş açık kaynak kodlu veri tabanı PostgreSQL’in yaygınlaştırılması olduğunu ifade etti. Yapılan çalışmalarda “Ekosistem” oluşturulmasına yönelik 3 odaklı “Rehberlik Yap ve Uzmanlık Geliştir”, “Destekle ve Etkinleştir” ve “Yenilik Getir ve Katkı Sağla” anlayışına sahip bir yaklaşım ortaya koyduklarını bildirdi. Ayrıca, YTE olarak 2018 yılı içinde PostgreSQL’in yaygınlaştırılmasına yönelik gerçekleştirilen faaliyetler ve 2019 yılı ve sonrasında yapılacak çalışmalar hakkında bilgi verdi.
 
Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, Millî Teknoloji Hamlesi’nde önemli role sahip olan açık kaynak kullanımının teşvik edilmesi ve desteklenmesi ile ilgili açılımlara değindi. Bu alanda ülkemizdeki uzman insan kaynağı sayısında ve niteliğinde gelişme göstermemiz gerekliliğini vurguladı.  Hazine ve Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü ve YTE iş birliği ile geliştirilen Devlet Muhasebe Sistemi’nde yer alan PostgreSQL kullanımındaki başarıya değinerek kamuda açık kaynak kullanımı politikasının yaygınlaşması konusunda teşvik ve desteğini iletti.

Kamudaki başarılı uygulamalardan Devlet Muhasebe Sistemi ve Defter Beyan Sistemi’nde yer alan PostgreSQL kullanımındaki  katkılarından dolayı Muhasebat Genel Müdürü Ertan Erüz’e ve Gelir İdaresi Başkan Yardımcısı Semi Okumuş’a plaket takdim edildi.
 
Konferans ile ilgili detaylı bilgi ve konuşmacıların sunumlarına ulaşmak için tıklayınız.

 

blank

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Başkanı Prof. Dr. Arif Ergin, Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi (BİLGEM) Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsünün (YTE) yazılım geliştirme konusundaki başarısının, CMMI Enstitüsünün sertifikalı denetçisi tarafından belgelendiğini bildirdi.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunda (BTK), TÜBİTAK BİLGEM YTE tarafından düzenlenen, “Yazılımda Yüksek Olgunluk” etkinliğine katılan Prof. Ergin, Amerikan Savunma Bakanlığının talebiyle Carnegie Mellon Üniversitesi Yazılım Mühendisliği Enstitüsünce 1986 yılında geliştirilen “Entegre Yetenek Olgunluk Modeli”nin (CMMI); kuruluşların yazılım planlama, geliştirme, yapılandırma süreçlerini değerlendirdiğini, CMMI’ın, bu modelle kurumların olgunluk seviyesini ölçtüğünü anlattı.
Prof. Ergin, kamunun yaptığı yazılım tedarik projelerinde dünya çapında başarısızlık miktarının % 60’ların üzerinde olduğuna dikkati çekerek “Yani 10 kamu kurumundan yaklaşık 6’sı bu işi başaramayacak ve kaynakları israf edecek. Türkiye’de ise bu rakam % 76” diye konuştu. 

Dünyada CMMI 5 Sertifikası'na Sahip 500 Kuruluş Var

Dünyada 500 kurum ve kuruluşta CMMI 5 Sertifikası bulunduğunu belirten Prof. Ergin, özel sektörden ziyade kamunun bu sertifikaya sahip olmasının çok daha önemli olduğunu vurguladı. BİLGEM YTE’nin yazılım geliştirme konusundaki başarısının, CMMI Seviye 5 olarak derecelendirildiğini bildiren Prof. Ergin, bu bilinç ve gayretle çalışarak söz konusu belgenin Türkiye’ye güç katmasını temenni ettiklerini dile getirdi. Prof. Ergin, kamunun CMMI 5’i almasının, özel sektöre de örnek olacağını aktararak söz konusu sertifikanın TÜBİTAK BİLGEM YTE çalışanlarına ekstra sorumluluk getireceğini de kaydetti.
TÜBİTAK BİLGEM YTE Müdürü Cemil Sağıroğlu da dijital ekosistemde yüksek olgunluk seviyesinin ve rehberliğin önemine değinen bir konuşma yaptı. TÜBİTAK’ın bu alanda öncü ve rehber rolüne değinen Sağıroğlu, rehberlik mekanizması oluşturma amacına yönelik Dijital Akademi kurma kararını paylaştı.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Faruk Şekerci’nin de katıldığı etkinlikte BTK Başkanı Ömer Fatih Sayan, BİLGEM Başkanı Prof. Dr. Hacı Ali Mantar’a CMMI 5 Sertifikası’nı takdim etti ve Siber Güvenlik’teki en son gelişmeleri içeren bir konuşma yaptı.

CMMI Modeli 101 Ülkede Kullanılıyor

İnsan, süreç ve teknoloji alanlarında en iyi uygulamaların ilerlemesi için dünyada liderlik yapan CMMI değerlendirmesi, CMMI Enstitüsünün sertifikalı denetçileri başkanlığında yapılıyor ve kuruluşlara 1’den 5’e kadar derece veriliyor.
Dünyada sayılı kurumların sahip olduğu 5. Seviye, yazılım geliştirme konusunda kuruluşun en üst seviyede olduğunu gösteriyor. ABD’de birçok askerî ve kamu projelerinde yüklenicilerin, CMMI Modeli’ne göre derecelendirilmesi ve en az Seviye 3 olması gerekiyor. CMMI Modeli, 101 ülkede kullanılıyor.

dijital-olgunlu

Dijital Olgunluk Modeli Ve Rehberliği Projesi Tanıtım Etkinliği, 19 Ocak 2017 Perşembe günü TÜBİTAK BİLGEM Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (YTE) tarafından The Green Park Hotel Ankara’da gerçekleştirilmiştir. TÜBİTAK Başkanı Sayın Prof. Dr. Ahmet Arif ERGİN’in açılış konuşmasını yaptığı toplantıda;

  • Güney Kore Uluslararası e-Devlet Bölümü Başkanı Sayın Ki Byoung KIM tarafından “Güney Kore’nin Dijital Devlet Olgunluğu Deneyimi,”
  • TÜBİTAK BİLGEM YTE Proje Yöneticisi Sayın Nuriye ÜNLÜ tarafından “Dijital Olgunluk Modeli ve Rehberliği Projesi,”
  • Sayın Prof. Dr. Ho Yeol KWON tarafından “Güney Kore Dijital Devlet Olgunluğu için Rehberlik” çalışması hakkında bilgi paylaşılmıştır.

Etkinliğe, Türkiye e-Devlet ekosistemi paydaşları arasında yer alan kamu kurumları, özel sektör, üniversite ve STK temsilcileri tarafından katılım sağlanmıştır.

Program da yer alan sunumlar:

Etkinlik ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.

kamis

Kamu İnternet Siteleri Rehberi (KAMİS) Projesi, TÜBİTAKBİLGEM Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (YTE) ve Kalkınma Bakanlığı tarafından hayata geçirilmiştir. Proje ile kamu internet sitelerinin kullanılabilirlik ve erişilebilirlik standartlarına uygun hâle getirilmesi için rehberlik edilmesi, kullanılabilirlik ve erişilebilirlik hakkında ulusal farkındalık oluşturulması hedeflenmektedir

KAMİS Projesi’nin tanıtımının yapılması ve proje kapsamında geliştirilen rehbere yönelik paydaşlarla bilgi paylaşımında bulunulması amacıyla kamu ve özel sektör bilgi işlem çalışanlarının ve akademisyenlerin katılımıyla 25 Aralık 2014 Perşembe günü Kamu İnternet Siteleri Kullanılabilirlik Çalıştayı gerçekleştirilmiştir. Çalıştayda, Türkiye’deki kamu internet sitelerinin kullanılabilirliklerinin önemi özellikle vurgulanmış ve kamu internet sitelerinin kullanılabilirliklerinin sertifikalandırma süreçleri detaylı olarak anlatılarak katılımcıların soruları cevaplanmıştır.

Proje kapsamında tüm kamu kurumlarına destek olmak için tasarlanan “KAMİS Bilgilendirme Portali” ise Aralık 2014 tarihinde kullanıma açılmıştır. Proje kapsamında hazırlanan rehber dokümanın, görsellerin, bilgilendirme dokümanlarının ve tanıtıcı materyallerin yer aldığı ve yürütülen çalışmalar hakkında paydaşların haberdar edildiği KAMİS Bilgilendirme Portalı’na www.kamis.gov.tr adresinden ulaşılabilmektedir.

acik-devlet

Başbakanlık ve TÜBİTAK-BİLGEM-YTE (Yazılım Teknolojileri Araştırma Enstitüsü)  iş birliği ile 20 Mart 2013 tarihinde “Kamu Yönetiminde Gelişen Trendler: Açık Devlet ve Açık Veri” konulu panel TÜBİTAK Başkanlık Binası Feza Gürsey Konferans salonunda düzenlenmiştir.

Başbakanlık İdareyi Geliştirme Başkanlığı desteği ile gerçekleştirilen panele Kamu Kurumlarından Strateji Geliştirme ve Bilgi İşlem Daire Başkanları ve uzmanları düzeyinde 121 kişilik katılım sağlanmıştır.

Başbakanlık Teftiş Kurulu Başkanı, Başbakanlık e-Devlet Danışma Grubu Başkanı, TÜBİTAK BİLGEM YTE Enstitü Müdürü, Başbakanlık Teftiş Kurulu Başmüfettişi, Kalkınma Bakanlığı Bilgi Toplumu Dairesi Başkanı, Başbakanlık Teftiş Kurulu Müfettişi ve TÜBİTAK BİLGEM YTE e-Dönüşüm uzmanları, konuşmaları ve sunumları ile katkı sağlamışlardır.

Amerika Birleşik Devletleri Yönetim ve Bütçe Ofisinden Hükümet Bilgi Teknolojileri Uzmanı ile Portföy Yöneticisi video konferans aracılığı ile panele katkıda bulunmuşlardır.

Panelde Açık Devlet ve Açık Veri kavramları konularında bilgi paylaşılmış, Açık Devlet ve Açık Veri konularında Türkiye’nin ve ABD’nin deneyimlerine yer verilmiştir.

Panel programına, panelde yer alan sunumlara, videolara, resimlere ve katılımcı listesine aşağıdaki bağlantılardan erişebilirsiniz.

Panel Programı
  • “Açık Devlet Açık Veri Sunumu”

Araştırmacı, TÜBİTAK BİLGEM YTE

  • “Açık Veri ve OGP Sunumu”

Başbakanlık Başmüfettişi, Başbakanlık Teftiş Kurulu

  • “Yolsuzlukla Mücadele Strateji Planı Sunumu”

Başbakanlık Müfettişi, Başbakanlık Teftiş Kurulu

  • “Bilgi Toplumu Stratejisi ve Kamu Bilgisinin Paylaşımı Sunumu”

Bilgi Toplumu Dairesi Başkanı, Kalkınma Bakanlığı

  • “Yolsuzlukla Mücadele Strateji Planı Bilgi Notu1”

Başbakanlık Teftiş Kurulu Başkanlığı

  • “Yolsuzlukla Mücadele Strateji Planı Bilgi Notu 2”

Başbakanlık Teftiş Kurulu Başkanlığı

  • “Creating Effective Cloud Computing Contracts for the Federal Government”

Chief Acquisition Officers Council-CIO Council

  • “Digital Government: Building A 21st Century Platform To Better Serve The American People”

The White House, Washington

  • “Federal Cloud Computing Strategy”

U.S. Chief Information Officer, The White House, Washington

blank

Başbakanlık ve TÜBİTAK BİLGEM YTE iş birliği ile 2 Ekim 2013 Çarşamba günü, TÜBİTAK Başkanlık Feza Gürsey Salonu’nda “e-Devlet Projelerinde Başarı Etkenleri: Dönüşüm Odaklı Proje Yönetimi” konulu panel gerçekleştirilmiştir.

Panel açılışına Başbakanlık Müsteşar Yardımcısı katılım sağlamıştır. Yapılan açılış konuşmasında;

  • Devletin sunduğu hizmetlerin envanterinin bulunmasının önemi,
  • Devlet hizmetlerinde mükerrerlik ve gereksiz süreçlerin devlete ve vatandaşa getirdiği yük,
  • yapılan projelerde kurumlar arası entegrasyonun önemi ve bunun getirdiği tasarruflar,

gibi başlıklara değinmiştir.

Başarısızlığa sebep olan etkenlerin ele alınması ve başarılı kurum tecrübelerinin panel formatında paylaşılması şeklinde ikiye ayrılmış olan programa, tecrübelerini aktarmak üzere Maliye Bakanlığı (Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi), İçişleri Bakanlığı (e-İçişleri Projesi), Adalet Bakanlığı (Ulusal Yargı Ağı Sistemi) ve Kamu İhale Kurumundan (Elektronik Kamu Alımları Platformu) ilgili daire başkanları panelist olarak katılım sağlamıştır.

Gerçekleştirilen sunumlarda, kurumun gerçekleştirdiği başarılı e-Devlet Projesi’nde öngörülen ve yaşanan sorunlar, bunlara karşılık geliştirilen çözüm yöntemleri ve öğrenilen dersler üzerine odaklanılmıştır. Panelistler, proje süreci boyunca, deneyimlerine dayanarak aşağıdaki konuların önemine temas etmişlerdir:

  • e-Devlet Projelerinin teknik boyutundan çok, insani boyutunun dikkate alınması,
  • Mevzuat düzenlemelerinin zamanında başlatılması,
  • e-Devlet projelerinde liderlik ve üst yönetim sahiplenmesi,
  • Projeyi benimseyen ve sahiplenen bir proje ekibinin bulunması,
  • Proje paydaşlarını sürece dâhil etmenin önemi,
  • Kurum personeli motivasyonunu sağlamak üzere düzenlenen çeşitli etkinliklerin başarıya etkisi.

Tüm kamu kurum ve kuruluşlarının Strateji Geliştirme Daire Başkanları ve Bilgi İşlem Daire Başkanlarının davet edildiği çalışmaya, genel müdür, kurum başkan yardımcısı, enstitü müdürü ve daire başkanı seviyesinde 160 kişinin üzerinde üst düzey yönetici katılım sağlamıştır.

sge

(SGE) Siber Güvenlik Enstitüsü

Ulusal siber güvenlik kapasitesinin arttırılmasına yönelik çalışmalar gerçekleştirmek amacıyla kurulan Siber Güvenlik Enstitüsü, siber güvenlik alanında araştırma ve geliştirme faaliyetleri yürütmekte; askeri kurumlara, kamu kurum ve kuruluşlarına ve özel sektöre çözüme yönelik projeler gerçekleştirmektedir.

Bugüne kadar başarı ile gerçekleştirdiği pek çok proje ile ülkemizde siber güvenlik bilgi birikimi ve taktik altya-pının oluşturulmasına önemli katkı yapan enstitümüzün ana faaliyet alanları güvenli yazılım geliştirme, sızma testleri ve zaafiyet analizleridir.

blank
6-yze kart logo

(YZE) Yapay Zekâ Enstitüsü

Yapay Zekâ Enstitüsü, TÜBİTAK merkez ve enstitüleri kapsamında sektörler’ ve araştırma alanlarını yatay olarak kesen ve yükselen teknoloji alanına doğrudan odaklı olarak kurulan ilk enstitü olma özelliğini taşımaktadır. Bu nedenle enstitünün hem açık yenilik ve birlikte geliştirme yaklaşımı, hem de yükselen teknoloji alanına odaklı olması itibariyle yenilikçi bir model teşkil etmektedir.

Yapay Zeka Enstitüsü, yapay zeka alanında çekirdek teknolojiler geliştirip, bu yenilikleri, mümkün olan en kısa sürede bilimin ön safiarından, sektörün kullanımına taşımayı hedefiemektedir. Yapay zekanın dönüştürücü potansiyeline odaklanarak, Türkiye’de yapay zeka tabanlı inovasyon, büyüme ve üretkenlik oluşturma ve sür-dürme çabalarına öncülük etme konusunda üzerine düşen görevleri sürdürecektir. Yapay zeka ekosistemi içinde yer alan diğer kuruluşlarla birlikte, Türkiye’deki sanayi ve kamu kurumlarıyla çalışarak, yapay zekanın kullanımının yaygınlaştırılması ve bu konuda uzmanlaşmış işgücü kaynağının artırılması öncelikli hedeflerindendir.

blank

Araştırmacı

TÜBİTAK BİLGEM bünyesinde Araştırmacı personelimiz olarak yer alarak bilişim, bilgi güvenliği ve ileri elektronik alanlarındaki gelişmelere imza atabilir, yenilikleri en yakından takip edebilir, kendinizi geliştirebilir, kariyerinizde yükselerek geleceğinize yön verebilirsiniz.

TÜBİTAK İş Başvuru Sistemi üzerinden yayında olan ilanlarımıza ulaşarak başvuru yapabilirsiniz.

Başvuru Koşulları

İş Başvurusu için koşullarımız;

  • Yabancı dil yeterliliği; ilanda yer alan sınav türlerinden uygun puanları almak veya lisans öğrenimini %100 İngilizce bölümde okumak,
  • İlana özel şartları (lisans bölümü, deneyim süresi, uzmanlık alanı vb.) sağlamak,
  • Formül puanını sağlamak:

Deneyimi 3 Yıldan Az Olan Adaylar için:

Ağırlıklı Mezuniyet Ortalaması + (10.000 / Üniversiteye Yerleştirme Sınavı Sıralaması) + Ek Puan*  >= 3,20

 

Deneyimi 3 Yıl ve Üzeri Olan Adaylar için:

Ağırlıklı Mezuniyet Ortalaması + (10.000 / Üniversiteye Yerleştirme Sınavı Sıralaması) + 5*[1 / (1 + e (5 – tecrübe yılı) ) ] + Ek Puan*  >= 3,20


*Ulusal ve uluslararası yarışmalarda yarışma derecesi ve ödül sahibi olan adaylarımız 0,3 ek puan alacaktır.

arastırmacı-img-1

Yetkinlik Merkezleri

Aday Araştırmacı

Üniversitelerin ilgili mühendislik bölümlerinin 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören öğrenciler, kariyer.tubitak.gov.tr adresli İş Başvuru Sistemi’miz aracılığıyla Kısmi Süreli Aday Araştırmacı ilanlarımıza başvurarak, üniversite dönemlerinde TÜBİTAK BİLGEM’de çalışma deneyimi yaşayabilmektedir.

Bu programın bir bitiş tarihi bulunmamaktadır. Üniversite dönemi boyunca yarı zamanlı olarak çalışan Aday Araştırmacı personelimiz, lisans bölümünden mezun olduktan sonra kariyer yolculuğuna ara vermeden, Araştırmacı personelimiz olarak tam zamanlı şekilde çalışmaya devam edebilmektedir.

Başvuru Koşulları

Aday Araştırmacı Programı için koşullarımız:

  • Üniversitelerin, ilanlarda yer alan ilgili bölümlerinde 3. ve 4. sınıf öğrencisi olmak,
  • Yabancı dil yeterliliği: İlanda yer alan sınav türlerinden uygun puanları almak veya lisans öğrenimini %100 İngilizce bölümde okumak,
  • Formül puanını sağlamak:

Ağırlıklı Mezuniyet Ortalaması + (10.000/Üniversiteye Yerleştirme Sınavı Sıralaması) + Ek Puan* >= 3,20

*Ulusal ve uluslararası yarışmalarda yarışma derecesi ve ödül sahibi olan adaylarımız 0,3 ek puan alacaktır.

aday-arastırmacı-img-1

BİLGEM Enstitülerini Laboratuvarlarını Teknolojilerini Ürünlerini Projelerini keşfedin.

Stajyer

TÜBİTAK BİLGEM geleceğe yönelik temel stratejisini araştırma, teknoloji geliştirme ve yenilik ekosisteminde millî hedeflere odaklanmış, nitelikli bilgi ve nitelikli insan üzerine kurgulamaktadır.

“Bir ülkenin en önemli kaynağı genelde insan, özelde ise bilim insanlarıdır.” anlayışından yola çıkarak TÜBİTAK olarak erken yaşlardan itibaren gençlerimiz teşvik edilmekte ve desteklenmektedir. Bu doğrultuda ülkemizin Millî Teknoloji Hamlesi’nin başarıya ulaşması için teknoloji üretimine genç beyinlerin erken kazandırılması önem arz etmektedir. Bu doğrultuda TÜBİTAK BİLGEM olarak her yıl üniversitelerin lisans öğrencilerine staj yapma imkânı sunuyoruz.

Staj ilanlarını Kariyer Kapısı https://kariyerkapisi.cbiko.gov.tr adresi üzerinden takip ederek başvurularınızı gerçekleştirebilirsiniz.

Başvuru Koşulları
  • Sigorta işlemleri bağlı bulunduğu yükseköğretim kurumu tarafından yürütülen ve üniversitelerin lisans (2. sınıf ve üzerinde) ve ön lisans eğitimi veren bölümlerinde öğrenimine devam eden öğrenciler staj imkânından yararlanabilmektedir.
  • Lisans ve ön lisans öğrencileri için Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının     4 üzerinden en az 2,50 olması şartı aranır. Üniversite not sistemleri 100’lük sistemde olan adayların not ortalamaları, Yüksek Öğretim Kurulunun yayınlamış olduğu “4’lük Sistemdeki Notların 100’lük Sistemdeki Karşılıkları Tablosu” esas alınarak 4’lük sisteme dönüştürmektedir.
  • Staj başvuru sürecinde yabancı dil belgesi şartı aranmamaktadır.
  • Üniversitelerin; Adli Bilişim Mühendisliği, Bilgisayar Bilimleri, Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar ve Enformatik, Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliği, Bilişim Sistemleri Mühendisliği, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Endüstri ve Sistem Mühendisliği, Fizik, Fizik Mühendisliği, İstatistik, İstatistik Ve Bilgisayar Bilimleri, Kontrol Mühendisliği, Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği, Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Makine ve İmalat Mühendisliği, Matematik, Matematik Mühendisliği, Mekatronik Mühendisliği, Mekatronik Sistemler Mühendisliği, Otomotiv Mühendisliği, Sistem Mühendisliği, Telekomünikasyon Mühendisliği veya Yazılım Mühendisliği bölümlerinin birinde öğrenim gören öğrenciler başvuru yapabilmektedir.

Staj başvuruları Aralık – Ocak tarihleri arasında yapılmaktadır. Staj dönemi ise Haziran, Temmuz ve Ağustos aylarını kapsamaktadır.

stajyer-img-1

Bursiyer

Lisans, yüksek lisans, doktora öğrencileri ile doktora sonrasına yönelik araştırma-geliştirme faaliyetlerini ilerletmeye yönelik bursiyer görevlendirilmesi yapılmaktadır. Merkezimizde dış destekli, TARAL ya da Avrupa Birliği projelerinde tatbikat amacıyla bursiyerler görevlidir.

Bursiyerlik başvurusunda bulunmak için bilgem.yetenekkazanimi@tubitak.gov.tr e-posta adresi üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Başvuru Koşulları

(1) Kurum tarafından yürütülen dış destekli projelerde lisans öğrencisi olan bursiyerlerde aranacak şartlar aşağıda belirtilmiştir:

  •  Türkiye’de kurulu yüksek öğretim kurumlarında lisans öğrenimine devam eden öğrenci (yabancı dil hazırlık öğrencisi hariç) olmak.
  • Üniversitenin not sistemi esas olmak üzere, hazırlık hariç önceki yılların ağırlıklı genel not ortalamasının, işe alım esaslarında yer alan formül puanını ve yabancı dil şartını sağlar durumda olmak.
  • Lisans öğreniminin en az birinci sınıfının birinci dönemini tamamlamış olmak.
  • Lisans Genel Not Ortalaması “+3,00” ve Üniversiteye Yerleştirme Sınavı Sıralaması “10.000 ≥” şartını sağlamak
  • ÖSYM sınavına girmeden Türkiye’deki üniversitelere yerleştirilmiş yabancı öğrenciler veya Dikey Geçiş Sınavı vb. ile lisans öğrenimini tamamlamış öğrenciler için sıralama formülünde, üniversite yerleştirme sıralaması olarak mezun oldukları bölümün, adayın lisans bölümüne başladığı yıldaki en düşük üniversite yerleştirme sıralaması dikkate alınır.

(2) Kurum tarafından yürütülen dış destekli projelerde yüksek lisans öğrencisi olan bursiyerlerde aranacak şartlar aşağıda belirtilmiştir:

  • Türkiye’de kurulu yüksek öğretim kurumlarında yüksek lisans öğrenimine devam eden (özel öğrenci ve yabancı dil hazırlık öğrencisi hariç) öğrenci olmak.
  • Yer alacağı projenin görev alanında yüksek lisans yapıyor olmak.

(3) Kurum tarafından yürütülen dış destekli projelerde doktora öğrencisi olan bursiyerlerde aranacak şartlar aşağıda belirtilmiştir:

  • Türkiye’de kurulu yüksek öğretim kurumlarında doktora öğrenimine devam eden (özel öğrenci ve yabancı dil hazırlık öğrencisi hariç) öğrenci olmak.
  • Yer alacağı projenin görev alanında doktora yapıyor olmak veya YÖK-TÜBİTAK Doktora Programı Projesi’ne İlişkin İş Birliği Protokolü kapsamında belirlenen alanlarda doktora yapıyor olmak. (Tıpta uzmanlık ve sanatta yeterlik öğrencileri doktora öğrencisi olarak kabul edilir.)
bursiyer-img-1

MİLSEC 4 - Emniyetli IP Terminal

EMNİYETLİ IP TERMİNAL

MİLSEC-4 terminali, IP ağlarda yeni nesil güvenli haberleşme (ses, veri ve görüntü) için güncel bir çözüm sunarken kullanımda olan PSTN emniyetli telefonlar ile de PSTN ağlarda güvenli ses haberleşmesi uyumluluğunu koruyarak kesintisiz bir iletişim hizmeti
sağlamaktadır.

MİLSEC-4 terminallerinin konfigürasyon, gözetim ve yazılım güncelleme işlemleri Güvenlik Yönetim Merkezi (GYM) kullanılarak uzaktan emniyetli olarak gerçekleştirilir. MİLSEC-4 terminali ek bir cihaz gerektirmeden GYM ile kurduğu emniyetli iletişim aracılığıyla IP Ağdan Anahtar Yükleme (IPAAY) yeteneğine sahiptir.

MİLSEC-4 terminalleri MİLSEC-1A ve MİLSEC-2 telefonlarıyla birlikte işlerlik özelliğine sahiptir ve PSTN ağların yeni nesil IP ağlara kademeli dönüşümü sürecinde MİLSEC-1A ve MİLSEC-2 telefonlarının iletişim ağında kesinti olmadan değiştirilebilmesi imkanını sunmaktadır.

ÖZELLİKLER

  • PSTN ağlarda uçtan uca emniyetli ses haberleşmesi
  • IP ağlarda uçtan uca emniyetli ses, görüntü ve data iletimi
  • IP ağlarda NATO SCIP uyumluluğu
  • Ticari SIP ürünleri ile uyumluluk
  • MİLSEC1A ve MİLSEC2 emniyetli telefonlar ile birlikte çalışabilirlik
  • Milli ve AES kripto algoritmaları
  • Uzaktan yazılım güncelleme
  • Dokunmatik ekran ile kolay kullanım

Milli Savunma Bakanlığı Tarafından Verilecek Satış İznine Tabidir.