Ana Sayfa   /   Yetkinliklerimiz  /   Dijital Dönüşüm

BİLGEM

Dijital Dönüşüm

e-Belge Hazırlama Hizmeti (e-Tedarik / e-Belge) Projesi

Proje ile Devlet Tedarik Yönetimi faaliyet alanları kapsamında yer alan ihtiyaçlara cevap verilmesi, paydaşların beklentileri çerçevesinde e-Tedarik bünyesindeki e-Belgelerin kılavuzlarının ve mimari paketlerinin yapılması amaçlanmıştır. Proje kapsamında Devlet Tedarik Yönetimi için ihtiyaç duyulan e-Belgeler, UBL (Evrensel İş Dili) ve XBRL (Genişletilebilir İşletme Programlama Dili) gibi uluslararası standartlara uygun olarak hazırlanmıştır. Ayrıca idare ile, e-Belge hazırlama ve uluslararası standartlarla ilgili bilgi paylaşımında bulunulmuştur. Ayrıca proje ile, çıktıların sürdürülebilirliği hedeflenmiştir.

e-tedarikDDP-ebelge
blank

İş Süreçlerinin Analizi, İyileştirilmesi ve Elektronik Ortamda Yürütülebilmesine Dair Danışmanlık Projesi

Proje kapsamında, Nükleer Düzenleme Kurumunun iş süreçlerinin iyileştirilmesi ve bu iş süreçlerini gerçekleyecek yazılım fonksiyonlarının belirlenmesi, görselleştirilmesi hedeflenmiştir. Bu çerçevede, Kurumun süreçlerinin tasarlanması, fonksiyonel gereksinimlerinin belirlenerek yazılım mock-up’larının hazırlanması, gerekli yazılımların tedariki ve geliştirilebilmesi amacı ile teknik şartnamenin hazırlanması faaliyetleri yürütülmüştür.

2020-2023 Ulusal Akıllı Şehirler Stratejisi ve Eylem Planı Projesi

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı sahipliğinde, Türkiye’ye özgü geliştirilen Akıllı Şehir Olgunluk Değerlendirme Modeli ile uyumlu olarak hazırlanan, ulusal ihtiyaç ve öncelikleri bütüncül olarak göz önünde bulunduran ve ekosistem paydaşlarının ortak aklı ile inşa edilen 2020-2023 Ulusal Akıllı Şehirler Stratejisi ve Eylem Planı geliştirilmiştir.

blank
2016-2019 Ulusal e-Devlet Stratejisi ve Eylem Planı

2016-2019 Ulusal e-Devlet Stratejisi ve Eylem Planı

Türkiye’nin, 2023 vizyonu çerçevesinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Türkiye’nin 2016-2019 yıllarını kapsayan e-Devlet çalışmalarına yön vermek üzere millî kabiliyetlerle, ekosistem paydaşlarının etkin katılımı ile, ortak akıl ve bilimsel bakış açısı ile şekillenen, Türkiye’nin ilk kapsamlı ve bütüncül Ulusal e-Devlet Stratejisi ve Eylem Planı hazırlanmış, beraberinde Eylem Planı İzleme ve Değerlendirme Modeli ve Sistemi geliştirilmiştir.

Strateji ve Eylem Planı İzleme, Değerlendirme ve Değişim Yönetimi Sistemi (SEPİDS)

SEPİDS, uygulanmasına karar verilmiş bir stratejik eylemin faaliyet planlamalarını ve konu ile ilgili görevlendirilmiş kişiler tarafından takip edilmesini sağlayan projedir. Eylem planını oluşturan stratejik amaç ve hedefler kullanıcı rol bazlı yetkilendirmelerle takip edilir. Aynı strateji eylem planında yer alan farklı kuruluşlar tarafından eylemler ile ilgili veri girişi ve takibi yapılabilir. Bu kapsamda SEPİDS bazı kamu kurumlarında hizmete alınmaya başlamıştır.

blank
blank

Dijital Dönüşüm Planlama Danışmanlık Hizmeti ve Mikroservis Yazılım Geliştirme Platformu Tedariki Projesi

Proje kapsamında, Tarım Kredi Kooperatifleri ve Birliklerinin kurumsal mimari yaklaşımıyla dijital dönüşümünün planlanmasına yönelik ihtiyaç tanımlama ve çözüm planlama çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Mikroservis Yazılım Geliştirme Platformu tedariki ve garantisi sağlanmıştır.

Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Ön Analizi (BKMYBS) Projesi

Kamu mali yönetimi ekosistemi paydaşları iş birliği ile Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi kapsamında yer alan iş süreçleri bazında mevcut durum tanımlanmış ve hedef görünüm kabiliyetleri ve bu kabiliyetleri karşılayan sistem bileşenleri ve mimarisi belirlenmiş olup çalışmaların yürütülmesinde yönetişim mekanizması rehberliği sağlanmıştır.

blank
blank

KOSGEB e-Devlet Planlama Danışmanlık Projesi

Proje ile KOSGEB’in dijital dönüşümünü planlama hedeflenmiştir. YTE, e-Devlet planlama hizmetleri kapsamında Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığının (KOSGEB) yönetmekte olduğu destek programları ile ilgili dijital dönüşümün hayata geçirilmesi için faaliyetler yürütmüştür.

Kamuda İnovatif Yaklaşımlar: Büyük Veri Politikalarının Geliştirilmesi (KamuV) Projesi

KamuV Projesi ile kamu odağında, inovatif yaklaşımlardan biri olan büyük veri politikalarının planlanması ve bu politikalar doğrultusunda yeni hizmetlerin geliştirilmesi veya mevcut hizmetlerin iyileştirilmesi için öncü bir araştırma yapılması amaçlanmaktadır.

kamuV-logo
Dijital Olgunluk Değerlendirme Modeli ve Rehberliği Projesi

Dijital Olgunluk Değerlendirme Modeli ve Rehberliği Projesi

Organizasyonların sahip olduğu bilişim kabiliyetlerinin olgunluğunu değerlendirmek amacıyla geliştirilen Dijital Olgunluk Değerlendirme Modeli ile organizasyonların gelişimine yönelik kısa, orta ve uzun vadeli çözüm önerileri sunulmuştur.

Dijital Yetkinlik Değerlendirme Modeli ve Rehberliği Projesi

Bilişim uzmanlarının rol bazlı yetkinliğini değerlendirmek amacıyla geliştirilen Dijital Yetkinlik Değerlendirme Modeli ile uzmanların yetkinlik gelişimini sağlayan iyileştirmeler ile organizasyonların hedef çalışan kapasiteleri önerilmiştir.

Dijital Yetkinlik Değerlendirme Modeli ve Rehberliği Projesi
Dijital Kabiliyet Rehberleri

Dijital Kabiliyet Rehberleri

Organizasyonların dijital olgunluğu ve çalışan yetkinliğinin artırılması amacıyla Dijital Olgunluk Değerlendirme Modeli’nde yer alan yetkinlik alanları bazında bilgi ve yönlendirmeleri içeren Dijital Kabiliyet Rehberleri hazırlanmıştır. Organizasyonlara dijital dönüşüm ihtiyaçları doğrultusunda rehberler kullanılarak eğitim ve rehberlik hizmeti sunulmuştur.

Kamu İnternet Siteleri (KAMİS) Rehberi ve Yaygınlaştırma

Kalkınma Bakanlığı iş birliğinde hayata geçirilen proje ile, kamu internet sitelerinin kullanılabilirlik ve erişilebilirlik standartlarına uygun hâle getirilmesi hedeflenmiştir. Proje ile birlikte, kamu hizmeti sunan kurumların daha kullanılabilir ve erişilebilir internet sitelerine sahip olmaları için farkındalıklarının artırılmasına yönelik faaliyetler yürütülmüştür.

blank
blank

Kamu Bilgi ve İletişim Teknolojileri Projeleri Teklif Hazırlama Sürecinin İyileştirilmesi Projesi (KABİT)

Kamu bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) yatırımlarına yönelik proje teklifi yapılması, projelerin değerlendirilmesi ve yatırım programında yer alan projelerin izlenmesi kabiliyetlerinin iyileştirilmesi amaçlanmıştır.

Yazılım Geliştirmede Yüksek Olgunluk, Yazılım Mimarisi, Açık Kaynak Yazılım Teknolojileri ve Kurumsal Mimari Kapasite Kazandırma Danışmanlık Hizmetleri Projesi

HAVELSAN uzman ve yetkililerine kurumsal mimari ve yazılımda yüksek olgunluk konularında danışmanlık ve eğitimler verilmiştir.

Türkiye Ulusal Coğrafi Bilgi Sistemi (TUCBS) Standardizasyon Projesi

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Coğrafi Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü iş birliğinde yürütülen proje ile coğrafi veriye ihtiyaç duyan kamu hizmetlerinin birbirine entegre ve birlikte çalışabilir olması; kurum ve kuruluşların, vatandaşların bilgi ihtiyaçlarının tam olarak karşılanabilmesine yönelik coğrafi verinin anlamsal birlikte çalışabilirliği hususunun etkin bir şekilde hayata geçirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda tüm paydaşların; coğrafi veri konusunda uzman akademisyenler, kurum yöneticileri ve uygulayıcıları ile özel sektör temsilcilerinin aktif katılımıyla coğrafi veri temaları oluşturulmuş ve standartlaştırılmıştır.

tucbs-Logo
karbon-logo2-03

Toprak Organik Karbonu Projesi

Tarım ve Orman Bakanlığı, Çölleşme ve Erozyonla Mücadele Genel Müdürlüğü iş birliği ile Birleşmiş Milletler Çölleşme ile Mücadele Sözleşmesi 12. Taraflar Konferansı’nda belirlenen arazi tahribatının dengelenmesine yönelik 3 küresel göstergeden (arazi örtüsü, arazi verimliliği, karbon stokları) biri olan “Toprak Organik Karbonu”na ilişkin ülkemizin mevcut stokunun belirlenmesi, stokta yaşanan değişimin izlenmesi ve stokun arttırılmasına yönelik strateji ve politikaların geliştirilmesine imkân sağlamak üzere sürdürülebilir karbon izleme sistemi geliştirilmesi sağlanmıştır.

sge

(SGE) Siber Güvenlik Enstitüsü

Ulusal siber güvenlik kapasitesinin arttırılmasına yönelik çalışmalar gerçekleştirmek amacıyla kurulan Siber Güvenlik Enstitüsü, siber güvenlik alanında araştırma ve geliştirme faaliyetleri yürütmekte; askeri kurumlara, kamu kurum ve kuruluşlarına ve özel sektöre çözüme yönelik projeler gerçekleştirmektedir.

Bugüne kadar başarı ile gerçekleştirdiği pek çok proje ile ülkemizde siber güvenlik bilgi birikimi ve taktik altya-pının oluşturulmasına önemli katkı yapan enstitümüzün ana faaliyet alanları güvenli yazılım geliştirme, sızma testleri ve zaafiyet analizleridir.

blank
6-yze kart logo

(YZE) Yapay Zekâ Enstitüsü

Yapay Zekâ Enstitüsü, TÜBİTAK merkez ve enstitüleri kapsamında sektörler’ ve araştırma alanlarını yatay olarak kesen ve yükselen teknoloji alanına doğrudan odaklı olarak kurulan ilk enstitü olma özelliğini taşımaktadır. Bu nedenle enstitünün hem açık yenilik ve birlikte geliştirme yaklaşımı, hem de yükselen teknoloji alanına odaklı olması itibariyle yenilikçi bir model teşkil etmektedir.

Yapay Zeka Enstitüsü, yapay zeka alanında çekirdek teknolojiler geliştirip, bu yenilikleri, mümkün olan en kısa sürede bilimin ön safiarından, sektörün kullanımına taşımayı hedefiemektedir. Yapay zekanın dönüştürücü potansiyeline odaklanarak, Türkiye’de yapay zeka tabanlı inovasyon, büyüme ve üretkenlik oluşturma ve sür-dürme çabalarına öncülük etme konusunda üzerine düşen görevleri sürdürecektir. Yapay zeka ekosistemi içinde yer alan diğer kuruluşlarla birlikte, Türkiye’deki sanayi ve kamu kurumlarıyla çalışarak, yapay zekanın kullanımının yaygınlaştırılması ve bu konuda uzmanlaşmış işgücü kaynağının artırılması öncelikli hedeflerindendir.

blank

Araştırmacı

TÜBİTAK BİLGEM bünyesinde Araştırmacı personelimiz olarak yer alarak bilişim, bilgi güvenliği ve ileri elektronik alanlarındaki gelişmelere imza atabilir, yenilikleri en yakından takip edebilir, kendinizi geliştirebilir, kariyerinizde yükselerek geleceğinize yön verebilirsiniz.

TÜBİTAK İş Başvuru Sistemi üzerinden yayında olan ilanlarımıza ulaşarak başvuru yapabilirsiniz.

Başvuru Koşulları

İş Başvurusu için koşullarımız;

  • Yabancı dil yeterliliği; ilanda yer alan sınav türlerinden uygun puanları almak veya lisans öğrenimini %100 İngilizce bölümde okumak,
  • İlana özel şartları (lisans bölümü, deneyim süresi, uzmanlık alanı vb.) sağlamak,
  • Formül puanını sağlamak:

Deneyimi 3 Yıldan Az Olan Adaylar için:

Ağırlıklı Mezuniyet Ortalaması + (10.000 / Üniversiteye Yerleştirme Sınavı Sıralaması) + Ek Puan*  >= 3,20

 

Deneyimi 3 Yıl ve Üzeri Olan Adaylar için:

Ağırlıklı Mezuniyet Ortalaması + (10.000 / Üniversiteye Yerleştirme Sınavı Sıralaması) + 5*[1 / (1 + e (5 – tecrübe yılı) ) ] + Ek Puan*  >= 3,20


*Ulusal ve uluslararası yarışmalarda yarışma derecesi ve ödül sahibi olan adaylarımız 0,3 ek puan alacaktır.

arastırmacı-img-1

Yetkinlik Merkezleri

Aday Araştırmacı

Üniversitelerin ilgili mühendislik bölümlerinin 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören öğrenciler, kariyer.tubitak.gov.tr adresli İş Başvuru Sistemi’miz aracılığıyla Kısmi Süreli Aday Araştırmacı ilanlarımıza başvurarak, üniversite dönemlerinde TÜBİTAK BİLGEM’de çalışma deneyimi yaşayabilmektedir.

Bu programın bir bitiş tarihi bulunmamaktadır. Üniversite dönemi boyunca yarı zamanlı olarak çalışan Aday Araştırmacı personelimiz, lisans bölümünden mezun olduktan sonra kariyer yolculuğuna ara vermeden, Araştırmacı personelimiz olarak tam zamanlı şekilde çalışmaya devam edebilmektedir.

Başvuru Koşulları

Aday Araştırmacı Programı için koşullarımız:

  • Üniversitelerin, ilanlarda yer alan ilgili bölümlerinde 3. ve 4. sınıf öğrencisi olmak,
  • Yabancı dil yeterliliği: İlanda yer alan sınav türlerinden uygun puanları almak veya lisans öğrenimini %100 İngilizce bölümde okumak,
  • Formül puanını sağlamak:

Ağırlıklı Mezuniyet Ortalaması + (10.000/Üniversiteye Yerleştirme Sınavı Sıralaması) + Ek Puan* >= 3,20

*Ulusal ve uluslararası yarışmalarda yarışma derecesi ve ödül sahibi olan adaylarımız 0,3 ek puan alacaktır.

aday-arastırmacı-img-1

BİLGEM Enstitülerini Laboratuvarlarını Teknolojilerini Ürünlerini Projelerini keşfedin.

Stajyer

TÜBİTAK BİLGEM geleceğe yönelik temel stratejisini araştırma, teknoloji geliştirme ve yenilik ekosisteminde millî hedeflere odaklanmış, nitelikli bilgi ve nitelikli insan üzerine kurgulamaktadır.

“Bir ülkenin en önemli kaynağı genelde insan, özelde ise bilim insanlarıdır.” anlayışından yola çıkarak TÜBİTAK olarak erken yaşlardan itibaren gençlerimiz teşvik edilmekte ve desteklenmektedir. Bu doğrultuda ülkemizin Millî Teknoloji Hamlesi’nin başarıya ulaşması için teknoloji üretimine genç beyinlerin erken kazandırılması önem arz etmektedir. Bu doğrultuda TÜBİTAK BİLGEM olarak her yıl üniversitelerin lisans öğrencilerine staj yapma imkânı sunuyoruz.

Staj ilanlarını Kariyer Kapısı https://kariyerkapisi.cbiko.gov.tr adresi üzerinden takip ederek başvurularınızı gerçekleştirebilirsiniz.

Başvuru Koşulları
  • Sigorta işlemleri bağlı bulunduğu yükseköğretim kurumu tarafından yürütülen ve üniversitelerin lisans (2. sınıf ve üzerinde) ve ön lisans eğitimi veren bölümlerinde öğrenimine devam eden öğrenciler staj imkânından yararlanabilmektedir.
  • Lisans ve ön lisans öğrencileri için Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının     4 üzerinden en az 2,50 olması şartı aranır. Üniversite not sistemleri 100’lük sistemde olan adayların not ortalamaları, Yüksek Öğretim Kurulunun yayınlamış olduğu “4’lük Sistemdeki Notların 100’lük Sistemdeki Karşılıkları Tablosu” esas alınarak 4’lük sisteme dönüştürmektedir.
  • Staj başvuru sürecinde yabancı dil belgesi şartı aranmamaktadır.
  • Üniversitelerin; Adli Bilişim Mühendisliği, Bilgisayar Bilimleri, Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar ve Enformatik, Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliği, Bilişim Sistemleri Mühendisliği, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Endüstri ve Sistem Mühendisliği, Fizik, Fizik Mühendisliği, İstatistik, İstatistik Ve Bilgisayar Bilimleri, Kontrol Mühendisliği, Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği, Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Makine ve İmalat Mühendisliği, Matematik, Matematik Mühendisliği, Mekatronik Mühendisliği, Mekatronik Sistemler Mühendisliği, Otomotiv Mühendisliği, Sistem Mühendisliği, Telekomünikasyon Mühendisliği veya Yazılım Mühendisliği bölümlerinin birinde öğrenim gören öğrenciler başvuru yapabilmektedir.

Staj başvuruları Aralık – Ocak tarihleri arasında yapılmaktadır. Staj dönemi ise Haziran, Temmuz ve Ağustos aylarını kapsamaktadır.

stajyer-img-1

Bursiyer

Lisans, yüksek lisans, doktora öğrencileri ile doktora sonrasına yönelik araştırma-geliştirme faaliyetlerini ilerletmeye yönelik bursiyer görevlendirilmesi yapılmaktadır. Merkezimizde dış destekli, TARAL ya da Avrupa Birliği projelerinde tatbikat amacıyla bursiyerler görevlidir.

Bursiyerlik başvurusunda bulunmak için bilgem.yetenekkazanimi@tubitak.gov.tr e-posta adresi üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Başvuru Koşulları

(1) Kurum tarafından yürütülen dış destekli projelerde lisans öğrencisi olan bursiyerlerde aranacak şartlar aşağıda belirtilmiştir:

  •  Türkiye’de kurulu yüksek öğretim kurumlarında lisans öğrenimine devam eden öğrenci (yabancı dil hazırlık öğrencisi hariç) olmak.
  • Üniversitenin not sistemi esas olmak üzere, hazırlık hariç önceki yılların ağırlıklı genel not ortalamasının, işe alım esaslarında yer alan formül puanını ve yabancı dil şartını sağlar durumda olmak.
  • Lisans öğreniminin en az birinci sınıfının birinci dönemini tamamlamış olmak.
  • Lisans Genel Not Ortalaması “+3,00” ve Üniversiteye Yerleştirme Sınavı Sıralaması “10.000 ≥” şartını sağlamak
  • ÖSYM sınavına girmeden Türkiye’deki üniversitelere yerleştirilmiş yabancı öğrenciler veya Dikey Geçiş Sınavı vb. ile lisans öğrenimini tamamlamış öğrenciler için sıralama formülünde, üniversite yerleştirme sıralaması olarak mezun oldukları bölümün, adayın lisans bölümüne başladığı yıldaki en düşük üniversite yerleştirme sıralaması dikkate alınır.

(2) Kurum tarafından yürütülen dış destekli projelerde yüksek lisans öğrencisi olan bursiyerlerde aranacak şartlar aşağıda belirtilmiştir:

  • Türkiye’de kurulu yüksek öğretim kurumlarında yüksek lisans öğrenimine devam eden (özel öğrenci ve yabancı dil hazırlık öğrencisi hariç) öğrenci olmak.
  • Yer alacağı projenin görev alanında yüksek lisans yapıyor olmak.

(3) Kurum tarafından yürütülen dış destekli projelerde doktora öğrencisi olan bursiyerlerde aranacak şartlar aşağıda belirtilmiştir:

  • Türkiye’de kurulu yüksek öğretim kurumlarında doktora öğrenimine devam eden (özel öğrenci ve yabancı dil hazırlık öğrencisi hariç) öğrenci olmak.
  • Yer alacağı projenin görev alanında doktora yapıyor olmak veya YÖK-TÜBİTAK Doktora Programı Projesi’ne İlişkin İş Birliği Protokolü kapsamında belirlenen alanlarda doktora yapıyor olmak. (Tıpta uzmanlık ve sanatta yeterlik öğrencileri doktora öğrencisi olarak kabul edilir.)
bursiyer-img-1

MİLSEC 4 - Emniyetli IP Terminal

EMNİYETLİ IP TERMİNAL

MİLSEC-4 terminali, IP ağlarda yeni nesil güvenli haberleşme (ses, veri ve görüntü) için güncel bir çözüm sunarken kullanımda olan PSTN emniyetli telefonlar ile de PSTN ağlarda güvenli ses haberleşmesi uyumluluğunu koruyarak kesintisiz bir iletişim hizmeti
sağlamaktadır.

MİLSEC-4 terminallerinin konfigürasyon, gözetim ve yazılım güncelleme işlemleri Güvenlik Yönetim Merkezi (GYM) kullanılarak uzaktan emniyetli olarak gerçekleştirilir. MİLSEC-4 terminali ek bir cihaz gerektirmeden GYM ile kurduğu emniyetli iletişim aracılığıyla IP Ağdan Anahtar Yükleme (IPAAY) yeteneğine sahiptir.

MİLSEC-4 terminalleri MİLSEC-1A ve MİLSEC-2 telefonlarıyla birlikte işlerlik özelliğine sahiptir ve PSTN ağların yeni nesil IP ağlara kademeli dönüşümü sürecinde MİLSEC-1A ve MİLSEC-2 telefonlarının iletişim ağında kesinti olmadan değiştirilebilmesi imkanını sunmaktadır.

ÖZELLİKLER

  • PSTN ağlarda uçtan uca emniyetli ses haberleşmesi
  • IP ağlarda uçtan uca emniyetli ses, görüntü ve data iletimi
  • IP ağlarda NATO SCIP uyumluluğu
  • Ticari SIP ürünleri ile uyumluluk
  • MİLSEC1A ve MİLSEC2 emniyetli telefonlar ile birlikte çalışabilirlik
  • Milli ve AES kripto algoritmaları
  • Uzaktan yazılım güncelleme
  • Dokunmatik ekran ile kolay kullanım

Milli Savunma Bakanlığı Tarafından Verilecek Satış İznine Tabidir.