Page 28 - Bilgem Teknoloji Dergisi 15. Sayı
P. 28
DİJİTAL GELECEK
SÜREÇ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI
Çoğu kurum ve kuruluşun sahip olduğu ISO 9001 İyileştirme çalışmalarında görev alacak
gibi kalite yönetim sistemlerinde; ihtiyaç duyulan çalışanların gönüllülük usulüyle belirlenmesi ve
süreçlerin tanımlı olması, tanımlı süreçlerin ilgili süreci doğrudan işleten kişilerin katılımının
kuruluşun tamamında uygulanması ve süreçlerin sağlanması bu çalışmaların verimliliğini artırır.
iyileştirilmesi gerektiği belirtilmektedir.[2] Ayrıca süreçlerin benimsenmesi adına da
Bu gereksinimin karşılanması adına da süreç önemli bir katkı sağlar. Süreç Çalışma Grupları
iyileştirme çalışmalarının yürütülmesi önerilir. iyileştirme önerilerini inceler, gerekli çalışmayı
yürütür ve yayına hazır hâle getirir. Süreç
İyileştirme önerilerinin alınacağı, saklanacağı, Değerlendirme Grubu, yayına hazır hâldeki
ilerletileceği bir altyapının önerileri analiz taslak çalışmaları değerlendirerek yayına hazır
ederek çalışacak bir çalışma grubunun ve olduğuna dair onay verir veya revize edilmesi
yayına uygunluğunu değerlendirecek bir için yorumları ile tekrar Süreç Çalışma Grubuna
değerlendirme grubunun olması bu çalışmaların iletir.
sistematik bir şekilde yürütülmesine imkân
tanıyacaktır. Süreç iyileştirme çalışmaları Kaynak kısıtı nedeniyle tüm süreçlere ait çalışma
kapsamında mevcut süreçler ve iyileştirme gruplarının oluşturulması mümkün olmayabilir.
önerileri incelenerek; aksayan, işletilmesinde Böyle durumlarda hangi süreçlere ait çalışma
zorluk yaşanan aktiviteler, güncellenme ihtiyacı gruplarının oluşturulacağı önceliklendirme
olan süreç varlıkları belirlenerek güncellenir. yöntemleri kullanılarak belirlenebilir. İyileştirilecek
Bunun yanı sıra kurumun hâlihazırda yürüttüğü süreçlerin belirlenmesinde organizasyonun
ancak bir süreç olarak tanımlanmamış faaliyetler stratejik hedeflerine uygunluğunun göz önünde
de yeni bir süreç olarak tanımlanabilir. bulundurulması önerilir. İyileştirilecek süreçler
stratejik hedeflere uygun bir şekilde belirlenen
İyileştirme önerileri; çalışanlar, denetim sonuçları, süreç iyileştirme hedeflerine temas ettiği oranda
uygunsuzlukların analizi, öğrenilen dersler, önceliklendirilir ve bu süreçlere ilişkin çalışma
sektöre ilişkin gelişmeler, müşteri ihtiyaçlarındaki gruplarının oluşturulması sağlanır.
değişiklikler, teknolojik gelişmeler, memnuniyet
anketi sonuçları vb. pek çok kaynaktan gelebilir.
26