Page 206 - Yazılım Teknolojileri Araştırma Bülteni 2023
P. 206

206 | Dönüşümün Anahtarı: Ürünleştirme İle Kurumunuzu Zirveye Taşıyın



           •  Potansiyel müşteriler ihtiyaçlarını dile getirmekte zorluk çekebilirler; teknolojideki hızlı geliş-
              melerden ötürü müşterinin teknolojik olanakları görmesi zorlaşabilir.

           •  Yöneticiler yeni teknolojiyi uygulanabilir ürünlere dönüştürmek konusunda emin olmayabilirler.
           •  Belirli bir yeni teknolojiye yapılan yatırım miktarını değerlendirmek zor olduğundan bu belirsiz-
              likler üst düzey karar alma sürecini etkileyebilir.

           •  Erken aşamada dâhil olan pazarlama süreci, ürün geliştirme ve ürünleştirme süreçlerinde yer
              alan ekiplere zaman baskısı getirebilir. Bu da kalite kontrolünü ve detayları gözden kaçırma
              ris-kini artırabilir.

           •  Hızlı geri bildirim almak için ek kaynaklar ve çaba gerekebilir.

           •  Erken aşamada dâhil olan pazarlama süreci, pazar koşullarının hızlı değişebileceği anlamına
              gelir. Bu durum planlanan stratejileri ve ürün özelliklerini negatif etkileyebilir.
           Ürünleştirme, üretilen yeni teknolojik bilgileri, olumsuz sonuç etkisini en aza indirecek şekilde

           şekillendirmeyi amaçlar.


           Ürünleştirmeye Nasıl Başlanmalı?


           Bu sorunun cevabına yönelik detaylar kurumdan kuruma, sektörden sektöre farklılık gösterebil-
           mektedir. Ancak genellemeye çalışıldığında şu sorulara atıf yapılabilir.


           •  Farklı müşteriler için ne kadar özelleştirme yapılıyor?
           •  Bu özelleştirmeler gerçek değer (bir malın ya da hizmetin maddi veya maddi olmayan tüm
              bile-şenleriyle sahip olduğu fiyat artışlarından arındırılmış değeri) üretti mi?
           •  Daha standart bir teslimat yeterince iyi bir değer getirir mi?

           •  Bu ürün için genel bir ihtiyaç var mı?

           •  Bu ihtiyaca sahip yeterli ve erişilebilir müşteri var mı?

           Göz önünde bulundurulması gereken diğer etkenler:

           Bu sorulara yanıt vermenin yanı sıra, ürün ve teslimat yetkinliklerini, satış yeterliliklerini geliştir-
           mek ve pazar taleplerini net bir şekilde anlamak önemli bir gerekliliktir. Maliyetlerin çoğu müşte-
           riye herhangi bir hizmet sunmadan önce oluşturulur. Yeterince büyük bir pazar için uygun sorun
           ele alınabilirse ürünleştirmenin faydaları inkâr edilemez.
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211