Page 205 - Yazılım Teknolojileri Araştırma Bülteni 2023
P. 205
Dönüşümün Anahtarı: Ürünleştirme İle Kurumunuzu Zirveye Taşıyın | 205
Ürünleştirmenin Avantaj ve Dezavantajları
Ürünleştirme süreci ile bilgiler ticari kullanıma daha uygun bir forma dönüştürülür. Pazarlama
daha erken aşamada sürece dâhil olur ve ihtiyaçların belirlenmesinde yardımcı olur. Bu durum
bazı noktalarda avantaja ve dezavantaja sahip olmanın eş zamanlı olarak sebebi olabilir. Devam
eden başlıklarda pazarlama sebepli olanlar da dâhil olmak üzere ürünleştirmenin avantaj ve
dezavantajlarına yer verilmiştir.
Avantajları
• Ölçeklendirmeyi kolaylaştırır.
• Satışları kolaylaştırır.
• » Birim başına düşen satış maliyeti azalır.
• » Müşteri segmentiniz için ince ayarlamalar yaparken standartlaşmış ürünlerin satışına
odaklanabilirsiniz.
• » Satış personeli tekrar tekrar teknik detaylarla ilgili soru sormaz, bunun yerine müşteriye
dönük satış işlemine odaklanır.
• Üretim maliyetini düşürür.
• » Müşteriye özel özelleştirmeye ihtiyaç duymadan değişken maliyetler azaltılabilir.
• » Işlemler müşteriye özel bileşenlerle tamamlanabilir ancak temel teslimat her zaman
ürünleştirilir.
• Teslimat hızlanır.
• » Standartlaşmış ürünler teslimat süresini kısaltır.
• » Daha doğru teslimat tahmini ve bilgileri ile hedefler netleşir. Satışı olumlu etkiler.
• » Standartlaşmış bileşenlerin bakım ve takibi daha kolaydır.
• Ihtiyaçların hızlı belirlenmesini kolaylaştırır.
• » Erken aşamada dâhil olan pazarlama sürecinin etkisiyle tüketici ihtiyaçları daha hızlı
anlaşılır, böylece hedef kitlenin gerçek ihtiyaçlarına daha iyi cevap verilebilir.
• Rekabet üstünlüğünü yakalama kolaylaşır.
• » Müşteri ihtiyaçlarına hızlı cevap veren ürün pazarda daha fazla öne çıkmaktadır.
Dezavantajları
Yeni ürün geliştirme sürecinde yaşanan bazı belirsizlikler vardır, bu belirsizlikler ürünleştirme
adına dezavantaj oluşturmaktadır: