Page 205 - Yazılım Teknolojileri Araştırma Bülteni 2023
P. 205

Dönüşümün Anahtarı: Ürünleştirme İle Kurumunuzu Zirveye Taşıyın  | 205




           Ürünleştirmenin Avantaj ve Dezavantajları

           Ürünleştirme  süreci  ile  bilgiler  ticari  kullanıma  daha  uygun  bir  forma  dönüştürülür.  Pazarlama
           daha erken aşamada sürece dâhil olur ve ihtiyaçların belirlenmesinde yardımcı olur. Bu durum
           bazı noktalarda avantaja ve dezavantaja sahip olmanın eş zamanlı olarak sebebi olabilir. Devam
           eden  başlıklarda  pazarlama  sebepli  olanlar  da  dâhil  olmak  üzere  ürünleştirmenin  avantaj  ve
           dezavantajlarına yer verilmiştir.



                  Avantajları


           •  Ölçeklendirmeyi kolaylaştırır.

           •  Satışları kolaylaştırır.

           •   »  Birim başına düşen satış maliyeti azalır.

           •   »  Müşteri segmentiniz için ince ayarlamalar yaparken standartlaşmış ürünlerin satışına
                  odaklanabilirsiniz.

           •   »  Satış personeli tekrar tekrar teknik detaylarla ilgili soru sormaz, bunun yerine müşteriye
                  dönük satış işlemine odaklanır.

           •  Üretim maliyetini düşürür.

           •   »  Müşteriye özel özelleştirmeye ihtiyaç duymadan değişken maliyetler azaltılabilir.

           •   »  Işlemler müşteriye özel bileşenlerle tamamlanabilir ancak temel teslimat her zaman
                  ürünleştirilir.

           •  Teslimat hızlanır.

           •   »  Standartlaşmış ürünler teslimat süresini kısaltır.

           •   »  Daha doğru teslimat tahmini ve bilgileri ile hedefler netleşir. Satışı olumlu etkiler.

           •   »  Standartlaşmış bileşenlerin bakım ve takibi daha kolaydır.

           •  Ihtiyaçların hızlı belirlenmesini kolaylaştırır.

           •   »  Erken aşamada dâhil olan pazarlama sürecinin etkisiyle tüketici ihtiyaçları daha hızlı
                  anlaşılır, böylece hedef kitlenin gerçek ihtiyaçlarına daha iyi cevap verilebilir.

           •  Rekabet üstünlüğünü yakalama kolaylaşır.

           •   »  Müşteri ihtiyaçlarına hızlı cevap veren ürün pazarda daha fazla öne çıkmaktadır.



                  Dezavantajları



           Yeni  ürün  geliştirme  sürecinde  yaşanan  bazı  belirsizlikler  vardır,  bu  belirsizlikler  ürünleştirme
           adına dezavantaj oluşturmaktadır:
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210