Page 202 - Yazılım Teknolojileri Araştırma Bülteni 2023
P. 202

202 | Dönüşümün Anahtarı: Ürünleştirme İle Kurumunuzu Zirveye Taşıyın




           Ürün Nedir?




           Oxford sözlüğüne göre: Bir ürün, “satış için üretilmiş veya rafine edilmiş bir eşya veya madde”
           olarak tanımlanır (Suominen, Kantola, & Tuominen, 2009).

           Türk Dil Kurumu’na (TDK) göre: Doğadan elde edilen, üretilen yararlı şey, mahsul. Türlü endüstri
           alanlarında ham maddelerin işlenmesiyle elde edilen şey olarak tanımlanır (Türk Dil Kurumu, t.y.).




           Ürünleştirme Nedir?



           Yazılım sektöründe en zorlu seçimlerden biri ürünleştirmeye gidip gitmemeye karar vermektir.
           Bu ayrımın farkına varan bir yazılım geliştirme şirketi kendine şu soruyu sormaya başlar: “Neden
           benzer şeyleri tekrar tekrar ve farklı kurumlar için üretiyoruz? Neden ürünleştirmiyoruz?” Bu kararı
           veren kurumların organizasyonları, yönetim tarzları ve iş süreçleri de farklılık göstermeye başlar ve
           organizasyonlar proje yönetiminden ürün yönetimine, teknik yetkinliklerden satış yetkinliklerine
           ve kod kütüphanelerinden modül kütüphanelerine geçiş yapar.
           Ürünleştirme; bir yöntem, kavram, yetenek veya hizmetin, tüketicilere sunulmak üzere ticari olarak
           uygulanabilir hale getirilmesi için oluşturulması veya değiştirilmesi sürecidir. Ayrıca ürünleştirme,
           dâhili bir beceri veya hizmeti standartlaştırılmış, iyice test edilmiş, paketlenmiş ve pazarlanmış
           bir mala dönüştürme sürecidir. Ürünleştirilmiş hizmetler de paketlenebilir ve abonelik gerektiren
           hizmetler  olarak  sunulabilir.  Bağımsız  yüklenici  veya  işletme  sahibi  olarak  çalışan  bireyler,
           yazarlık veya şirket yönetimi gibi hizmetler sunarak para kazanabilirler. Bilgi birikimlerinin, şirket
           planlarının nasıl hazırlanacağını öğreten bir kursa dönüştürülebilir. Yani genellikle ana kurumu
           veya faaliyeti işletmek için gereken becerileri, ekipmanı veya süreçleri kullanan bir yan girişim
           şeklinde ürünleştirme yapılabilir. Bir müşteri için bir çözümün paketlenmesi ve bunun düzenli bir
           teklif haline getirilebilmesi ürünleştirme kapsamında yapılabilecek ve kurum kazancını artırmaya
           fayda sağlayacak bir aksiyon olur. Diğer bir deyişle, bire bir danışmanlık sunan bir danışman veya
           kurum, günlük olarak kullanılan bilgiyi kendin yap kiti haline getirebilir ve satabilir. Ürünleştirme
           sonucu olarak her müşteri aynı düzeyde standartlaştırılmış ürün veya hizmet teklifini alacaktır. Bu
           da daha az emek sarf ederek veya daha fazla kaynakla daha fazla ürün satabilmenin önünü açar
           ve karlılığı artırır.
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207