Page 47 - Bilgem Teknoloji Dergisi 15. Sayı
P. 47

Karar süreçlerinde kullanılan modellerin belirli
                  gruplara karşı yanlı olmaması için derlenen
                  verinin gözden geçirilmesi önemlidir [8].

                  - Sürekli İyileştirme ve Geri Bildirim:
                  Dijital dönüşüm sürekli olarak iyileştirme
                  ve adaptasyon gerektirir.  İşletmeler sürekli
                  olarak performanslarını ölçmeli, geri bildirimleri
                  dikkate almalı ve süreçleri iyileştirmek için uygun
                  önlemleri almalıdır. Kullanıcı geri bildirimlerine
                  dayalı olarak ürün ve hizmetleri sürekli olarak
                  geliştirmek  rekabet  avantajı  sağlar  ve  müşteri
                  memnuniyetini artırır.

                  - Eğitim ve Farkındalık Oluşturma:  İnsan  Bunun için kullanıcıların dijital dönüşümün fayda
                  odaklı dijital dönüşüm sürecinde çalışanların ve  ve getirilerini anlamaları ve değişim için gerekli
                  kullanıcıların eğitilmesi önemlidir. Kullanıcıların  yetkinliği elde etmeleri yönünde çalışmalara
                  yeni dijital çözümleri nasıl kullanacaklarını  yer verilebilir. Benzer bir örnek olarak, yeni
                  öğrenmeleri  ve  sürekli olarak farkındalık  bir arayüze kavuşan bir web sitesinde tanıtım
                  oluşturulması dönüşüm sürecinin başarılı bir  ve alıştırma maksadıyla genellikle ilk girişte
                  şekilde uygulanmasını sağlar [2].                yeniliklerin görsel yönlendirmeler ile anlatılması
                                                                   verilebilir. Dijital dönüşümde de, kullanıcıların bu
                  Kullanıcıların eski alışkanlıklarını bırakıp dijital  yeniliğe daha hızlı adapte olabilmesi için gerekli
                  dönüşümle  gelen yeni  paradigmaya alışmasını  görsel alıştırmalar tasarlanmalıdır.
                  sağlamak dijital dönüşümün önemli bir parçasıdır.


                  SONUÇ






                  Her şirketin dijital dönüşüm hikâyesi farklı  Dijital dönüşüm sürecinde başarı, teknolojiyi
                  sebeplere dayanır. Teknolojik gelişmeleri takip  sadece işlevselliği ile değil, aynı zamanda
                  etmek, operasyonel verimliliği arttırmak, maliyeti  insanların yaşamlarını olumlu yönde etkileyecek
                  azaltmak, rekabet baskısı, veriyi karar verme  şekilde tasarlamakla mümkündür. İnsan Odaklı
                  süreçlerine dahil etmek bu sebeplere örnek  Tasarım, bu hedefe ulaşmada kilit bir rol oynar
                  verilebilir. Ancak bütün bu sebeplerin kaynağı  ve şirketleri, kurumları ve hatta bireyleri daha
                  sayılabilecek faktör insandır. Dolayısıyla başarılı  sürdürülebilir ve etkili dijital çözümler oluşturmaya
                  bir dijital dönüşüm için müşteri ve kullanıcı  teşvik eder. Gelecekte dijital dönüşümde başarılı
                  deneyimlerinin derinlemesine analiz edilmesi ve  olmak isteyenler için bu tasarım felsefesi şüphesiz
                  dönüşümün odağına yerleştirilmesi şarttır.       merkezî bir konumda olacaktır.




                  Kaynakça:
                  [1] Why digital transformation means success in the long run. https://films.economist.com/winningedge/why_digital_transformation_
                  means_success_in_the_long_run (Erişim tarihi: 24.03.2024)
                  [2] The three challenges of digital transformation, https://www.eiu.com/n/the-three-challenges-of-digital-transformation/ (Erişim tarihi:
                  29.03.2024)
                  [3] Tristina Oppliger (2021). What is UX / UI Design?, https://flatironschool.com/blog/what-is-ux-ui-design/ [erişim: 24.03.2024 ]
                  [4] Sirk, C.(2024). The Godfather of UX: Don Norman & User-Centered Design. https://crm.org/articles/the-godfather-of-ux-don-norman-
                  user-centered-design (Erişim tarihi: 27.03.2024)
                  [5] Holzinger, A., ve ark. (2022). Digital transformation in smart farm and forest operations needs human-centered AI: Challenges and
                  future directions. Sensors, 22.8, p. 3043.
                  [6] Yüceer, A. İ. (2021). Dijital Dönüşüm Nedir? https://www.linkedin.com/pulse/dijital-d%C3%B6n%C3%BC%C5%9F%C3%BCm-nedir-ali-ilk-
                  er-y%C3%BCceer/ (Erişim tarihi: 27.03.2024)
                  [7] Alpşar, E. (2021). 5 Adımda Design Thinking (Tasarım Odaklı Düşünme), https://www.userspots.com/rehber/5-adimda-design-think-
                  ing-tasarim-odakli-dusunme (Erişim tarihi: 27.03.2024)
                  [8] Dervişoğlu, H. ve ark. (2021). Unfairness of Deep Learning Methods Arising Gender Bias in Covid-19 Diagnosis of Medical Images, II.
                  International Artificial Intelligence in Health Congress, 16-18 Nisan 2021, İzmir


                                                                                  TÜBİTAK BİLGEM TEKNOLOJİ ¬ TEMMUZ 2024  45
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52