Page 47 - Bilgem Teknoloji Dergisi 15. Sayı
P. 47
Karar süreçlerinde kullanılan modellerin belirli
gruplara karşı yanlı olmaması için derlenen
verinin gözden geçirilmesi önemlidir [8].
- Sürekli İyileştirme ve Geri Bildirim:
Dijital dönüşüm sürekli olarak iyileştirme
ve adaptasyon gerektirir. İşletmeler sürekli
olarak performanslarını ölçmeli, geri bildirimleri
dikkate almalı ve süreçleri iyileştirmek için uygun
önlemleri almalıdır. Kullanıcı geri bildirimlerine
dayalı olarak ürün ve hizmetleri sürekli olarak
geliştirmek rekabet avantajı sağlar ve müşteri
memnuniyetini artırır.
- Eğitim ve Farkındalık Oluşturma: İnsan Bunun için kullanıcıların dijital dönüşümün fayda
odaklı dijital dönüşüm sürecinde çalışanların ve ve getirilerini anlamaları ve değişim için gerekli
kullanıcıların eğitilmesi önemlidir. Kullanıcıların yetkinliği elde etmeleri yönünde çalışmalara
yeni dijital çözümleri nasıl kullanacaklarını yer verilebilir. Benzer bir örnek olarak, yeni
öğrenmeleri ve sürekli olarak farkındalık bir arayüze kavuşan bir web sitesinde tanıtım
oluşturulması dönüşüm sürecinin başarılı bir ve alıştırma maksadıyla genellikle ilk girişte
şekilde uygulanmasını sağlar [2]. yeniliklerin görsel yönlendirmeler ile anlatılması
verilebilir. Dijital dönüşümde de, kullanıcıların bu
Kullanıcıların eski alışkanlıklarını bırakıp dijital yeniliğe daha hızlı adapte olabilmesi için gerekli
dönüşümle gelen yeni paradigmaya alışmasını görsel alıştırmalar tasarlanmalıdır.
sağlamak dijital dönüşümün önemli bir parçasıdır.
SONUÇ
Her şirketin dijital dönüşüm hikâyesi farklı Dijital dönüşüm sürecinde başarı, teknolojiyi
sebeplere dayanır. Teknolojik gelişmeleri takip sadece işlevselliği ile değil, aynı zamanda
etmek, operasyonel verimliliği arttırmak, maliyeti insanların yaşamlarını olumlu yönde etkileyecek
azaltmak, rekabet baskısı, veriyi karar verme şekilde tasarlamakla mümkündür. İnsan Odaklı
süreçlerine dahil etmek bu sebeplere örnek Tasarım, bu hedefe ulaşmada kilit bir rol oynar
verilebilir. Ancak bütün bu sebeplerin kaynağı ve şirketleri, kurumları ve hatta bireyleri daha
sayılabilecek faktör insandır. Dolayısıyla başarılı sürdürülebilir ve etkili dijital çözümler oluşturmaya
bir dijital dönüşüm için müşteri ve kullanıcı teşvik eder. Gelecekte dijital dönüşümde başarılı
deneyimlerinin derinlemesine analiz edilmesi ve olmak isteyenler için bu tasarım felsefesi şüphesiz
dönüşümün odağına yerleştirilmesi şarttır. merkezî bir konumda olacaktır.
Kaynakça:
[1] Why digital transformation means success in the long run. https://films.economist.com/winningedge/why_digital_transformation_
means_success_in_the_long_run (Erişim tarihi: 24.03.2024)
[2] The three challenges of digital transformation, https://www.eiu.com/n/the-three-challenges-of-digital-transformation/ (Erişim tarihi:
29.03.2024)
[3] Tristina Oppliger (2021). What is UX / UI Design?, https://flatironschool.com/blog/what-is-ux-ui-design/ [erişim: 24.03.2024 ]
[4] Sirk, C.(2024). The Godfather of UX: Don Norman & User-Centered Design. https://crm.org/articles/the-godfather-of-ux-don-norman-
user-centered-design (Erişim tarihi: 27.03.2024)
[5] Holzinger, A., ve ark. (2022). Digital transformation in smart farm and forest operations needs human-centered AI: Challenges and
future directions. Sensors, 22.8, p. 3043.
[6] Yüceer, A. İ. (2021). Dijital Dönüşüm Nedir? https://www.linkedin.com/pulse/dijital-d%C3%B6n%C3%BC%C5%9F%C3%BCm-nedir-ali-ilk-
er-y%C3%BCceer/ (Erişim tarihi: 27.03.2024)
[7] Alpşar, E. (2021). 5 Adımda Design Thinking (Tasarım Odaklı Düşünme), https://www.userspots.com/rehber/5-adimda-design-think-
ing-tasarim-odakli-dusunme (Erişim tarihi: 27.03.2024)
[8] Dervişoğlu, H. ve ark. (2021). Unfairness of Deep Learning Methods Arising Gender Bias in Covid-19 Diagnosis of Medical Images, II.
International Artificial Intelligence in Health Congress, 16-18 Nisan 2021, İzmir
TÜBİTAK BİLGEM TEKNOLOJİ ¬ TEMMUZ 2024 45