Page 8 - Bilgem Teknoloji Dergisi 15. Sayı
P. 8

BİLGEM RÖPORTAJ














            Röportaj:
            Sema Nur ALTUĞ
            Kıdemli Başuzman, BİLGEM KSY




            DİJİTAL


            DÖNÜŞÜM VE


            DİJİTAL GELECEK






            ERKAN DİLAVEROĞLU

            Enstitü Müdürü (YTE)







            Yazılım Teknolojileri Enstitüsü Müdürümüz Sayın  Kurumlar  için  dijital  dönüşüm  ne  derece
            Erkan DİLAVEROĞLU ile gerçekleştirdiğimiz  önemlidir?
            röportajda dijital dönüşümün ne olduğunu, bu
            alanda Kurum ve ülke olarak neler yaptığımızı  Vatandaşımıza  hizmet  götüren,  devletimizin
            ve  neler  yapmamız  gerektiğini,  geleceğe  dair  işleyişini planlayan, yöneten veya yürüten, serbest
            öngörülerini ele aldık. Erkan Bey, dijital dönüşümün  piyasada üretim yapan, hizmet sektöründe faaliyet
            olmazsa olmazları ve YTE’nin çalışmaları hakkında  gösteren tüm kurumlarımız yaptıkları işi daha
            da faydalı bilgiler verdi.                        iyi ve hızlı yapmakla ilgili bir çaba içerisindeler.
                                                              Yoğun rekabetin yaşandığı alanlarda şirketlerimiz
                                                              için dijital dönüşüm hayati de olabilir. Nitekim
            Dijital dönüşümü nasıl tanımlarsınız?             uluslararası  araştırmalara  göre  dijitalleşmeyi
                                                              öncelik hâline getiren şirketlerin iş hedeflerine
            Dijital dönüşüm kısaca bir işletmenin  veya       ulaşma olasılığı diğerlerinden %64 daha yüksek
            organizasyonun analog ve manuel olarak işleyen    çıkmış. Dijital olgunluklarını yükseltmiş şirketler
            süreçlerinin, operasyonlarının, hizmetlerinin dijital   diğerlerine göre %23 daha fazla kâr elde
            teknolojilerle  yeniden  şekillenmesi  şeklinde   ediyormuş.  Bu  verilerden  de  görüleceği  üzere
            tanımlanabilir. Burada esas olan manuel süreçlerin   müşteri  beklentilerini  anlayarak  hızlı  bir  şekilde
            aynı şekilde dijital ortama aktarılması değildir.   karşılayabilmek, rekabetin yoğun olduğu pazarları
            Bilakis bu süreçler iyileştirilerek işletmenin    anlık takip ederek uygun ve hızlı kararlar alabilmek,
            ve organizasyonun operasyonel verimliliğinin      operasyonel verimliliği arttırarak maliyet avantajı
            arttırılması, hızlı ve veriye dayalı karar alma   sağlamak   gibi   hedefler  noktasında    dijital
            gibi kritik hedefler gerçekleştirilmelidir. Dijital   imkânlarla çalışıyor olmak önemli avantajlar
            dönüşüm sonrasında genelde işletmelerin iş        sağlamaktadır. Bu anlamda rekabetin her geçen
            yapış şekilleri de değişir. Bu anlamda dijital    gün arttığı sektörlerde hayatta kalabilmek
            dönüşümün  tetiklemesi  ile organizasyonel  ve    veya öne geçebilmek için dijital imkânlardan
            kültürel bir dönüşüm de yaşanabilir.              faydalanmanın hayati olduğunu söyleyebiliriz.


            6
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13