Page 13 - bilgem-teknoloji-dergisi-12
P. 13

Eğitim                                                                                           BILGEM
                                                                                                  TEKNOLOJI








                lik ve tecrübelerin aktarımı sağlanacaktır. Kamu   rek baştan sona tamamlama imkânları sunul-
                bilişim  uzmanlarının  yetkinliklerini  arttıracak,   ması  hedefleniyor.  Eğitmen  ve  eğitime  katıla-
                yeteneklerini geliştirecek rehberlik programları   caklar için kolay kullanım sağlayan Türkiye’de
                verilecektir.                                  de birçok kurum ve kuruluş tarafından kullanı-
                                                               lan Moodle ile çevirim içi kurslar oluşturuluyor.
                Kamu  bilişim  uzmanlarının  eğitim  ihtiyaçlarını
                gerek uzaktan gerek geleneksel yollarla karşıla-  Moodle, bir Uzaktan Eğitim platformunda ihti-
                mak ve kamunun dijital dönüşümüne eğitimler-   yaç duyulabilecek çevrimiçi canlı ders, webinar,
                le ve işbirlikleriyle destek sağlamak misyonuyla   interaktif eğitim videoları, ödev, anket, sertifika,
                bu  konuda  çözümler  geliştirilmektedir.  Günü-  forum gibi etkinliklerin çoğunu fazlasıyla yerine
                müz  ihtiyaçları  ve  gelişmeleri  doğrultusunda,   getirebilecek özelliklere de sahip olacaktır.
                uzaktan  eğitim  sistemi  ile  eğitim  ihtiyaçlarına
                her zaman her yerde cevap verebilmek hedef-    Çoklu-ortam  kaynakları  (Youtube  videoları,
                leniyor. Uzaktan eğitim altyapısı ile zamandan   LMS ile uyumlu Adobe programları ile üretilen
                ve mekândan bağımsız olarak ihtiyaç duyulan    materyaller vb.) Moodle üzerinde kolaylıkla yö-
                eğitimlerin kişinin kendi hızında alması amaç-  netilebilecektir.
                lanıyor.
                                                               Yüz Yüze Eğitim
                Öğrenme Yönetim Sistemi (LMS)                  Dijital Akademi Etkinlik Alanı için ihtiyaçlar be-
                Eğitimlerin uzaktan gerçekleşebilmesi için Öğ-  lirlenmiş  ve  tesis  tasarlanmıştır.  İhale  süreci
                renme  Yönetim  Sistemi  (LMS)  kurulmuştur.   devam eden alan için 100 kişi kapasiteli bir amfi
                2020 yaz stajyer eğitim programı ve enstitü or-  oluşturulacaktır. Çeşitli etkinliklerin, seminerle-
                yantasyon programı bu sistem üzerinden ger-    rin, konferansların ve meet-up’ların düzenlene-
                çekleştirildi.  Ayrıca,  düzenlenen  rehberlik  hiz-  bileceği tesis ile daha geniş katılımlar sağlan-
                metleri eğitimleri de bu sistem üzerinden verildi.   ması hedeflenmektedir.
                Kamu bilişim uzmanlarına çeşitli öğrenim içe-  Amfi  alanına  ek  olarak  sınıf  eğitimleri  için  bir
                riklerini bir arada sunan uzaktan eğitim platfor-  adet  eğitim  sınıfı  bulunuyor.  20  kişi  kapasiteli
                mu “Dijital Akademi Öğrenme Yönetim Sistemi”   uygulamalı eğitimler de verilebilen bu eğitim sı-
 toplantılar  ve  çalıştaylar  düzenlenerek   sunuldu.  2021  yılında  da  Dijital  Akade-  ile  farklı  modüller  seçerek  öğrenime  başlama   nıfı, katılımcıların arasındaki etkileşimi arttıra-
 etkin  mekanizmaların  hayata  geçirilmesi   mi  eğitimleri  ve  rehberlik  hizmetleri  ile   veya tercihlerine göre doğrudan bir kurs seçe-  bilmek için U düzeninde tasarlandı.
 hedefleniyor.  d-Devlet ekosisteminde görev alan bilişim
 uzmanlarının  yetkinliklerinin  artırılması
 Üçüncü  aşama:  Mayıs  2019  yılında  TÜ-  hedefleniyor.                   Yanı sıra, çevrimiçi derslere yö-
                                                                            nelik video  çekim için stüdyo
 BİTAK  BİLGEM’in  iç  destekli  projesi  ola-                              kuruldu. Eğitim videoları çekimi
 rak  başlayan  Dijital  Akademi  çalışmaları   Dijital Akademi Çatısının Oluşumu  için Işıklı Tahta (lightboard) kul-
 Dijital Olgunluk Değerlendirme Modeli ve   Dijital Akademi ile yeni teknolojiler ve ye-  lanılıyor.  Böylelikle  izleyici  hem
 Rehberlik  Projesi  kapsamında  yayımla-  nilikçi  yaklaşımlar  kullanılarak  yetkinlik   eğitmeni  görebilirken  hem  de
 nan  rehberlerin  eğitimleri  ve  PostgreSQL   bazlı  dijital  kapasite  kazanımına  yönelik   yazılanları rahatça takip edebi-
 Geliştirici Eğitimleri ile başladı. 2017 yılın-  altyapılar hazırlanarak kurum içi ve d-dev-  liyor.  Bu  stüdyoda  yapılan  çe-
 da İşletim ve Bakım Rehberi Eğitimleri ile   let ekosistem paydaşlarımıza söz konusu   kimler ile video içerikler de oluş-
 başlayan eğitimler 2018 yılında Veri Mer-  altyapılar üzerinden kapasite kazandırma   turulabilmekte.  Eğitim  videoları
 kezi Rehberi Eğitimleri ve PostgreSQL Ge-  çalışmaları  yürütülecektir.  d-Devlet  eko-  sadece  dijital  kaynaklar  kulla-
 liştirici Eğitimleri ile hız kazandı.  sistemi  kapasite  kazandırma  çalışmala-  nılarak ve ekran çekimleri ile de
 rında  kullanılmak  üzere  duyulan  fiziksel
 Tüm  bu  aşamalarda  2017  yılında  başla-  mekan  ihtiyacının  karşılanması  amacıyla   hazırlanabiliyor.
 yan dijital kapasite geliştirme eğitimlerine   TÜBİTAK  Çukurambar  Ek  Bina’nın  giriş   2021 yılında da “Dijital Akademi
 125 kamu kurum ve kuruluşu, özel sektör   katında tahsis edilen alan Dijital Akademi   Eğitimleri  ve  Rehberlik  Hizmet-
 firmaları, üniversiteler ile sivil toplum ku-  tesisine dönüştürülecektir.  leri” ile d-Devlet ekosisteminde
 ruluşlarından temsilciler katıldı. Gerçekle-                               görev alan kurumların olgunluk
 şen 53 eğitimde %91,3 genel memnuniyet   Dijital  Akademi  ile  sunulacak  dijital  ka-  gelişimleri  ve  bilişim  uzmanla-
 ortalaması  ile  951  bilişim  uzmanına  694   pasite  kazandırma  çalışmalarına  ilişkin   rının  yetkinliklerinin  artırılması
 saat eğitim verildi. 2020 yılı içerisindeyse   Rehberlik Kataloğu oluşturulmuş olup TÜ-  hedefleniyor.
 17 eğitimde 405 bilişim uzmanına %91,6   BİTAK BİLGEM dahil olmak üzere tüm eko-
 genel  memnuniyet  ortalaması  ile  eğitim   sistem paydaşlarının sahip olduğu yetkin-






 10                                                       11
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18