Page 189 - Yazılım Teknolojileri Araştırma Bülteni 2023
P. 189

Mikroservis Mimarisi: İletişim | 189




           •  Programlama  Karmaşıklığını  Azaltma:  Eş  zamanlı  etkileşim,  servisler  arası  iş  akışlarını
              basitleştirir.  Bir  servisin  talep  sonrası  ne  zaman  ve  nasıl  yanıt  alacağını  bilmek,  işlemleri
              yönetilebilir  hale  getirmektedir.  Bu  durum,  telefon  görüşmesindeki  gibi  sıralı  konuşma  ve
              yanıtları takip etmeye benzer. Böylelikle işlemleri anlaşılır hale getirmektedir.

           •  Güvenilir Hata Raporlama: Eş zamanlı iletişim, servis hatalarının hızla tespit edilip çözülmesini
              sağlar, bu da kullanıcılara hızlı geri bildirim verilmesine olanak tanır. Telefon görüşmelerindeki
              gibi sorunlar hemen anlaşılır ve çözüm için hızlı adımlar atılır.

           •  Veri  Tutarlılığı:  Verinin  hızla  güncellenip  tüm  servislerce  görülmesini  sağlar.  Bu  durum,
              telefon görüşmesindeki yanıtlar gibi anlık ve tutarlı veri sağlar. Örneğin, havayolu şirketiyle
              yapılan görüşmede alınan uçak bileti fiyatının güncel ve doğru bir bilgi olması gibidir.


           Ne Zaman Eş Zamanlı Iletişimi Tercih Etmeliyiz?

           Mikroservis mimarisi içerisinde iletişim yönteminin eş zamanlı olup olmadığı, özel ihtiyaçlara ve iş
           gereksinimlerine bağlıdır. Bu ihtiyaçlar nelerdir, hangi durumlarda eş zamanlı iletişim tercih edilir
           ve bu yaklaşım bize ne gibi avantajlar sağlar? aşağıdaki maddelerde ele alınmıştır;

           •  Hızlı Geri Bildirim: Eğer kullanıcının veya bir başka servisin, işlemin başarılı olup olmadığını
              hemen öğrenmesi gerekiyorsa,

           •  Sıralı Işlemler: Bir işlem diğerini tetikliyorsa ve her birinin başarıyla tamamlanması bir sonraki
              için önemliyse,

           •  Veri Tutarlılığı: Çok sayıda servisin birbiriyle veri paylaştığı senaryolarda, tutarlı ve güncel
              veriye ihtiyaç duyuluyorsa tercih edilir.

           •  Hata Yönetimi: Bir işlem sırasında bir hata oluştuysa, bu hatanın hemen tespit edilmesi ve
              gerekli düzeltmelerin yapılmasını sağlar.

           •  Düşük Gecikme Süresi: Gecikme süresi, bir işlemin başlatılması ve tamamlanması arasında
              geçen zamanı ifade eder.


           Mikroservis Mimarisinde Eş Zamanlı Iletişim için


           Kullanılan Yaklaşımlar: REST, GraphQL ve gRPC



           Mikroservis  mimarisi,  küçük,  bağımsız  ve  belirli  işlevleri  yerine  getiren  servislerden  oluşur.  Bu
           servislerin gerçek gücü, birbirleriyle ve dış dünya ile olan etkileşimlerinde yatmaktadır. Eş zamanlı
           iletişim, bu etkileşimi mümkün kılan ve mikroservis mimarisinin temelini oluşturan bir unsurdur.
           Bu yazıda, eş zamanlı iletişim için yaygın olarak kullanılan üç ana yaklaşımı inceleyeceğiz: REST
           (Representational State Transfer), GraphQL ve gRPC (gRPC Remote Procedure Calls) olmak üzere
           bu üç yaklaşımın her birinin avantajları ve dezavantajlarına üzerinde duracağız.
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194